موبایل

پشتیبانی از دو سیم‌کارت iPhone Xs و Xs Max در iOS 12.1 فعال می‌شود

پشتیبانی از دو سیم‌کارت iPhone Xs و Xs Max در iOS 12.1 فعال می‌شود

یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون آن را از اپل درخواست کرده بودند، عرضه یک آیفون دو سیم‌کارته بود. اپل نیز این بار به درخواست کاربران جواب مثبت داده و پشتیبانی از دو سیم‌‌کارت را در آیفون ایکس‌اس و آیفون ایکس‌اس مکس ارائه نموده است.

اما با این حال به نظر می‌رسد در حال حاضر کاربرانی که این دو گوشی هوشمند را تهیه کرده‌اند امکان استفاده از هر دو سیم‌کارت را نداشته و باید تا انتشار بروزرسانی جدید iOS 12.1 منتشر بمانند. البته اگر قصد استفاده از این قابلیت آیفون‌های جدید را دارید باید بدانید که کار چندان آسانی را در پیش نخواهید داشت.

حتی پس از انتشار بروزرسانی iOS 12.1 باید eSIM آیفون‌های جدید را فعال کنید؛ بدین منظور باید یک کد QR را اسکن نموده و یا یک سری اطلاعات اضافی در خصوص اپراتور مخابراتی خود را در اختیار اپل قرار دهید تا امکان استفاده از سیم‌کارت دوم نیز برایتان میسر شود. بنابراین حتی پس از انتشار نسخه 12.1 سیستم عامل iOS باز هم باید مراحل مختلفی را برای فعال کردن کامل این قابلیت پشت سر بگذارید.

 واقعیت این است که آیفون‌های جدید از ترکیب eSIM (سیم‌کارت الکترونیکی) و فیزیکی بهره می‌برند. این در حالی است که در گوشی‌های هوشمند دیگر هر دو سیم‌کارت فیزیکی بوده و در دو اسلات جداگانه قرار می‌گیرند، به همین دلیل نحوه استفاده از آنها به مراتب آسان‌تر می‌باشد. اما اگر از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این تکنولوژی جدید تازه در ابتدای راه قرار داشته و مسلما نواقص و محدودیت‌هایی را به همراه خواهد داشت.

به اعتقاد برخی کاربران، محبوبیت آیفون‌های اپل باعث خواهد شد تا تکنولوژی جدید eSIM با سرعت بیشتری به محبوبیت برسد. اگرچه درستی این ادعا تنها با گذر زمان مشخص می‌شود اما در حال حاضر اکثریت گوشی‌های هوشمند همچنان از سیم‌کارت‌های فیزیکی استفاده می‌کنند و احتمالا رواج یافتن سیم‌کارت‌های الکترونیکی به زمان نسبتا زیادی نیاز خواهد داشت.

شایان ذکر است نسخه‌هایی از آیفون ایکس‌اس و ایکس‌اس مکس که در کشور چین عرضه می‌شوند مستثنی بوده و از سیم‌کارت‌های فیزیکی پشتیبانی می‌کنند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید