موبایل

پنل‌های نمایشگر حفره‌دار در آیفون‌های 2020 اپل استفاده می‌شوند

iPhone-X

تولیدکنندگانی مانند سامسونگ و هواوی در حال حاضر محصولاتی مجهز به پنل‌های صفحه نمایش حفره‌دار را روانه بازار کرده‌اند. این فناوری جدید باعث شده تا نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی افزایش یابد و حالا گزارشات جدید حاکی از آن هستند که اپل نیز به دنبال استفاده از فناوری مشابه‌ای در آیفون‌های 2020 خود است.

همان طور که اطلاع دارید اپل سال گذشته تغییرات زیادی را در زمینه طراحی آیفون‌های جدیدش به نمایش گذاشت. این کمپانی دکمه سخت‌افزاری هوم را به طور کامل حذف و گوشی هوشمند آیفون ایکس را در سال 2017 روانه بازار کرد که بخش جلویی آن تقریبا به طور کامل توسط صفحه نمایش پوشیده شده بود و تنها یک ناچ در بخش بالایی قرار داشت که دوربین TrueDepth و اجزای دیگر بر روی آن قرار گرفته بودند.

براساس اطلاعاتی که اخیرا توسط افشا کننده معروف Ice Universe منتشر شده به نظر می‌رسد آیفون‌های 2019 اپل همچنان از طراحی ناچ بهره خواهند برد اما سال 2020 شرایط متفاوتی را شاهد هستیم. در حالی که بسیاری معتقدند اپل در حال حاضر نیز می‌تواند از تکنولوژی پنل‌های صفحه نمایش حفره‌دار در آیفون‌های جدید خود استفاده کند اما برخی نیز بر این باورند که اپل قصد دارد این نوع از فناوری‌های صفحه نمایش به تکامل بیشتری برسند.

از سوی دیگر استفاده از پنل‌های OLED که به چنین حفره‌هایی مجهز باشند احتمالا فرآیند هزینه‌بر برای اپل به حساب می‌آید و در نتیجه قیمت نهایی آیفون‌ها که در حال حاضر هم بالاست افزایش محسوسی خواهد داشت.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن اشاره کرد به کارگیری فناوری ارتباطی نسل پنجم در آیفون‌های 2020 اپل خواهد بود. براساس شایعه‌ای که اخیرا منتشر شده بود اپل رضایت چندانی از فرآیند تولید چیپ‌های بیس‌باند 5G توسط اینتل نداشته و این احتمال وجود دارد که اپل خود یک مودم را برای ارائه این قابلیت تولید نماید.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *