موبایل

تحلیلگران انتظار کاهش میزان فروش آیفون تا سال 2019 را دارند

آیفون

براساس اطلاعاتی که در این چند ماهه منتشر شده به نظر می‌رسد آیفون‌های جدید اپل فروش خوب یا حداقل در حد انتظاری را نداشته‌اند. نتایج حاصله از یک نظرسنجی جدید نیز حاکی از آن است که بسیاری از مردم دیگر مانند گذشته تمایل زیادی برای خرید آیفون جدید از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل تعجبی ندارد اگر آیفون‌های 2019 اپل نیز همچنان روند فروش بد خود را ادامه دهند.
در واقع براساس پیش‌بینی و تحقیقاتی که توسط آن لی، تحلیلگر موسسه Nomura صورت گرفته، ظاهرا اپل در سال میلادی آینده نیز باید روند نزولی میزان فروش آبفون‌هایش را شاهد باشد. براساس تخمینی که این تحلیلگر ارائه نموده انتظار می‌رود میزان فروش آیفون‌ها در سال 2019 مجموعا به رقم 204 میلیون دستگاه برسد که در مقایسه با رقم 213 میلیونی سال 2018 یک کاهش قابل توجه به حساب می‌آید.
همچنین انتظار می‌رود این روند تا سال میلادی بعد یعنی 2020 نیز ادامه یافته و مجموع فروش گوشی های آیفون اپل عدد کمتر 200 میلیون دستگاه را نشان دهد.
البته بدون شک هیچ تضمینی وجود ندارد که آینده دقیقا مطابق با این اعداد و ارقام و پیش‌بینی‌ها اتفاق بیفتد، اما باتوجه به روندی که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم به نظر می‌رسد این روند نزولی ادامه خواهد داشت، هرچند شاید این اعداد به طور دقیق رقم نخورند.
به ادعای لی یکی از دلایلی که میزان فروش‌ آیفون در آینده با کاهش محسوسی مواجه خواهد بود این است که اپل بر روی زبان طراحی فعلی خود مانده و این در حالیست که بسیاری از کاربران همین حالا نیز معتقدند این طراحی خسته کننده شده است؛ بنابراین قطعا در آینده این طراحی می‌تواند خسته کننده‌تر نیز شود.
از سوی دیگر باتوجه به تعداد زیاد تولیدکنندگان چینی که گوشی‌های هوشمند قدرتمند با قیمت مقرون بصرفه را روانه بازار می‌کنند، آیفون‌های جدید اپل با قیمت بالای 1000 دلاری خود شانس چندانی برای رقابت ندارند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید