موبایل

گوشی هوشمند تاشو سامسونگ از نمایشگر بزرگ 7.3 اینچی برخوردار خواهد بود

گوشی هوشمند تاشو

کمپانی سامسونگ به طور رسمی تایید کرد که در ماه‌های آینده سال میلادی جاری سرانجام از گوشی هوشمند تاشو خود رونمایی خواهد نمود. اگرچه متاسفانه هنوز جزییات خاصی در مورد این گوشی هوشمند جنجالی و اسرارآمیز به بیرون درز نکرده، اما براساس گزارش اخیر یک نشریه کره‌ای تحت عنوان ای‌تی نیوز، در مورد ابعاد احتمالی صفحه نمایش این گوشی هوشمند صحبت شده است.

براساس این گزارش سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند تاشو خود را با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ 7.3 اینچی روانه بازار کند و اگر این اتفاق بیفتد بدون شک بزرگترین محصول سامسونگ در دنیای اسمارت‌فون‌ها خواهد بود. در حال حاضر فبلت گلکسی نوت 9 که بزرگترین صفحه نمایش را در بین محصولات این تولیدکننده کره‌ای دارد، از یک نمایشگر 6.4 اینچی برخوردار بوده و اگر شانس امتحان کردن این گوشی را داشته‌اید به خوبی می‌دانید که اصلا کوچک نیست!

این در حالی است که یک نمایشگر 7.3 آنقدر بزرگ است که سامسونگ را برای طراحی مناسب گوشی هوشمند تاشو خود به زحمت می‌اندازد. البته وقتی این واقعیت نیز وجود دارد که این نمایشگر 7.3 در حالتی است که گوشی به طور کامل باز شده باشد، در غیراینصورت و مواقعی که گوشی به صورت تاشده استفاده شود کاربر به یک صفحه نمایش 4.6 اینچی دسترسی خواهد داشت.

جالب اینکه این ایده در واقع مربوط به گوشی‌های تاشو قدیمی نظیر موارد نوستالژیکی مانند N95 8GB و امثال آن می‌باشد؛ زمانی که طراحی تاشو گوشی‌ها به تولیدکنندگان اجازه می‌داد صفحه نمایشی بزرگتر را در یک فرم فکتور جمع و جور ارائه دهند. اما این بار تفاوت می‌کند، کاربر قادر است در هنگام باز بودن گوشی به یک صفحه نمایش بزرگ دسترسی داشته و زندگی هوشمند خود را به طور کامل و دقیق کنترل کند.

دی‌جی کُه، سرپرست بخش موبایل سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که یکی از چالش‌های بزرگ در طراحی چنین دستگاهی ایجاد یک تمایز معنادار با تبلت‌هاست. سامسونگ تمایل ندارد کاربران احساس کنند یک تبلت را با خود حمل می‌کنند.

باید حداقل تا کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ که در ماه نوامبر سال جاری برگزار می‌شود انتظار بکشیم تا بالاخره جزییاتی از این گوشی هوشمند تاشو در اختیارمان قرار بگیرد.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید