سایر گجت‌ها

نسل بعدی آیپد و آیپد مینی به Face ID مجهز نخواهند بود

آیپد مینی

همان طور که می‌دانید اپل سال گذشته از آیپد پروهای جدید خود رونمایی کرد و برای نخستین بار فناوری امنیتی Face ID را در تبلت‌های آیپد نیز ارائه نمود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این سیاست اپل در سال میلادی جاری نیز ادامه خواهد داشت اما متاسفانه براساس اخبار جدیدی که منتشر شده‌اند به نظر می‌رسد این موضوع شامل آیپد و آیپد مینی نخواهد شد.

این خبر توسط استیو ترافتن-اسمیت، یکی از توسعه دهندگان iOS منتشر شده و منبع آن مراجعی است که برای آیپد‌های جدید و در نسخه بتا سیستم عامل iOS 12.2 می‌باشد.

این مراجع که در نسخه بتا iOS قرار گرفته‌اند در واقع به مدل‌های مختلف آیپدهای جدید که شامل نسخه‌های سیم کارت خور و وای‌فای می‌شود اشاره دارند اما هیچ مرجعی برای قابلیت Face ID در نظر گرفته نشده است. این می‌تواند به معنی تلاش اپل برای استفاده از فناوری قدیمی‌تر تاچ آی‌دی در آیپد و آیپد مینی جدید باشد. البته اگر این موضوع صحت داشته باشد هم نباید خیلی متعجب شوید چرا که این دو تبلت در مقایسه با آیپد پروها، مدل‌های مقرون به صرفه محسوب می‌گردند.

آیپد ارزان قیمت اپل در اوایل سال میلادی گذشته عرضه شد و از سخت‌افزار استفاده شده در نسل قبلی آیپدها بهره می‌برد. اما باتوجه به قیمت آن، بسیاری از کاربران کاملا خوشحال و راضی بودند که اپل این سطح از امکانات را ارائه داده است. علاوه بر این، آیپد ارزان قیمت با قلم اپل پنسیل هماهنگی بسیار خوبی داشت و این موضوع به دانش آموزان و هنرمندان اجازه می‌داد بدون صرف هزینه گزاف برای خرید مدل آیپد پرو، از قابلیت‌های این قلم کارآمد بهره‌مند شوند.

همچنین آیپد مینی نیز طبق انتظار باید نسبت به گذشته بهبودهای مختصری داشته باشد و نباید انتظار تغییرات گسترده را بکشید. در واقع اپل قصد دارد این تبلت را به عنوان یک آیپد کوچکتر و ارزان‌تر روانه بازار کند که احتمالا از قلم اپل پنسیل نیز پشتیبانی خواهد نمود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید