سایر تکنولوژی‌ها

عرضه نخستین حافظه LPDDR5 عملکرد بالا برای گوشی‌های هوشمند توسط میکرون

عرضه نخستین حافظه LPDDR5 عملکرد بالا برای گوشی‌های هوشمند توسط میکرون

کمپانی میکرون امروز به طور رسمی از آغاز تولید انبوه نخستین حافظه LPDDR5 (رم کم مصرف) جهان رونمایی کرد. این حافظه‌های جدید قرار است در گوشی هوشمند Xiaomi Mi 10 به‌کار گرفته شوند. حافظه‌های رم جدید میکرون از مصرف انرژی بهینه‌تر و همچنین سرعت‌های دسترسی به اطلاعات بالاتری بهره برده و برای کاربردهایی نظیر هوش مصنوعی و یا ارتباطات نسل پنجم در گوشی‌های هوشمند ایده‌آل هستند.

به گفته مسئولین ارشد کمپانی میکرون، حافظه‌های رم کم مصرف جدید این شرکت تقریبا 50 درصد افزایش در سرعت دسترسی به اطلاعات و 20 درصد افزایش بهینگی از نظر مصرف انرژی را نسبت به نسل‌های قبلی ارائه می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود تا قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر هوش مصنوعی و یا اینترنتی پر سرعت 5G در گوشی‌های هوشمند جدید با سهولت بیشتری به‌کار گرفته شوند.

چانگ چنگ، نایب رییس گروه شیائومی در این خصوص گفته که حافظه‌های رم کم مصرف LPDDR5 میکرون در حال حاضر بهترین گزینه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند محسوب شده و انتظار می‌رود تمامی پرچمداران سال 2020 از این حافظه رم جدید بهره ببرند.

میکرون در تولید این حافظه‌های رم کم مصرف افزایش تقاضا برای رم‌های عملکرد بالا و کم مصرف در بازارهای مختلف شامل اتوموبیل‌ها، کامپیوترهای شخصی کلاینت و سیستم‌های شبکه مخصوص 5G و همچنین مقاصد مرتبط با هوش مصنوعی را در نظر گرفته و محصول جدید این شرکت نسبت به حافظه‌های LPDDR4x تقریبا 20 درصد انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

میکرون قرار است حافظه‌ LPDDR5 جدید خود را در ظرفیت‌های 6، 8 و 12 گیگابایتی با سرعت 5.5 و 6.4 گیگابیت بر ثانیه به بازار مصرفی عرضه کند. در نیمه نخست سال جاری، حافظه‌های کم مصرف میکرون به صورت پکیج چند تراشه‌ای UFS به منظور استفاده در گوشی‌های هوشمند میان رده و بالا رده در دسترس شرکت‌های تولیدکننده قرار خواهند گرفت. به‌کارگیری حافظه‌های جدید میکرون در چنین پکیجی باعث افزایش مدت شارژدهی باتری و همچنین ایجاد پهنای باند بالاتر برای پردازش تصاویر در پرچمداران خواهد شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *