سایر تکنولوژی‌ها

سامسونگ از پردازنده مختص اتوموبیل Exynos Auto V9 رونمایی کرد

Exynos Auto V9

بدون شک وقتی صحبت از چیپست‌های سامسونگ می‌شود بسیاری ناخودآگاه به گوشی‌های هوشمند پرچمدار اندرویدی فکر می‌کنیم. اما این غول فناوری کره‌ای در گذشته نیز اعلام کرد که با همکاری خودروساز آلمانی، آئودی قصد دارد نسخه‌هایی ویژه از چیپست‌های اگزینوس خود را برای استفاده در سیستم‌های اطلاع‌رسانی موجود در اتوموبیل‌های مدرن امروزی ارائه نماید.

اما در نهایت به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفت تا با برندسازی مستقل این سری از چیپست‌ها، یک هویت رسمی‌تری را به آنها بدهد. این کمپانی به طور رسمی از چیپست‌ Exynos Auto V9 خود مجهز به هشت هسته پردازشی ARM جدید Core-A76 رونمایی کرد.

این چیپست توانمندی‌های سطح بالایی در زمینه صوتی ارائه می‌کند که به لطف پردازشگر سیگنال‌های صوتی دیجیتال HiFi 4 میسر شده است. چیپست جدید سامسونگ همچنین به یک واحد پردازش عصبی نیز مجهز بوده و از قابلیت‌های ایمنی داخلی به منظور پاس کردن نیازمندی‌های استاندارد ASIL-B نیز پشتیبانی می‌کند.

به گفته سامسونگ چیپست Exynos Auto V9 قابلیت پشتیبانی از حداکثر 6 صفحه نمایش را به صورت همزمان و دوازده اتصال دوربین را ارائه می‌دهد. نایب رییس بخش راهکاری سخت‌افزاری سامسونگ، کنی هان می‌گوید:

ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که از سری جدید چیپست‌های Exynos Auto خود رونمایی کنیم. نخستین مدل ارائه شده در این سری Exynos Auto V9 خواهد بود و عملکرد پردازشی بسیار عالی را برای استفاده در سیستم‌های اطلاع‌رسانی نسل جدید در اتوموبیل‌های مدرن در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

براساس اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد چیپست Exynos Auto V9 فعلا توسط آئودی برای استفاده در خودروهای جدیدش به کار گرفته خواهد شد، اما باتوجه به اینکه اتوموبیل‌ها هر روز پیشرفته‌تر شده و امکانات ارتباطی غنی‌تری را ارائه‌ می‌دهند این انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک بسیاری از خودروسازهای دیگر نیز به استفاده از این چیپست‌ جدید روی آورند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید