سخت‌افزار

سهم AMD از بازار پردازنده‌های دسکتاپ به 18.3 درصد رسید

سهم AMD از بازار پردازنده‌های دسکتاپ به 18.3 درصد رسید

موسسه تحقیقاتی Mercury Research گزارش مربوط به بازار پردازنده‌های دسکتاپ 32 بیتی یا X86 خود را براساس اطلاعاتی که تا پایان سال 2019 میلادی بدست آمده، منتشر کرده است. در این گزارش‌ها می‌توان به وضوح مشاهده کرد که سهم کمپانی AMD در تمامی بخش‌های بازار پردازنده‌ها با رشد همراه بوده است.

براساس آمار و ارقام ارائه شده توسط موسسه مرکوری، کمپانی AMD سهم 18.3 درصدی از بازار پردازنده‌های دسکتاپ 32 بیتی را به خود اختصاص داده که در طی 5 سال گذشته یک رکورد تازه محسوب می‌شود. این کمپانی با سری پردازنده‌های EPYC خود که برای سرورها طراحی شده‌اند توانست نظر بسیاری از سازمان‌ها که عموما تا پیش از این محصولات اینتل را ترجیح می‌دادند را جلب کند.

سهم AMD از بازار پردازنده‌های دسکتاپ به 18.3 درصد رسید

این کمپانی هم اکنون 4.5 درصد از سهم بازار پردازنده‌های سرور را به خود اختصاص داده که البته این رقم نسبت به سه‌ماهه قبلی تنها 0.2 درصد و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 1.4 درصد رشد را نشان می‌دهد. آخرین باری که AMD این مقدار از سهم بازار پردازنده‌های دسکتاپ 32 بیتی را به خود اختصاص داده بود به سه‌ماهه سوم سال 2013 مربوط می‌شود.

اما سهم بازار پردازنده‌های موبایل AMD شاید بخشی باشد که بسیاری از کارشناسان و کاربران را غافلگیر خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، این کمپانی 16.2 درصد از بازار پردازنده‌های 32 بیتی موبایل را نیز در اختیار خود دارد. همان‌طور که می‌بینید این رقم تقریبا مشابه سهم بازار این شرکت در بخش پردازنده‌های 32 بیتی دسکتاپ است. این سهم مناسب احتمالا به علت ای‌پی‌یوها (APU) و پردازنده‌های کم مصرف و قدرتمند AMD در رده نوت‌بوک‌های مقرون به صرفه حاصل شده است.

شایان ذکر است که AMD با پردازنده‌های Ryzen 4000 خود موسوم به Renoir در تلاش است تا سهمش را در رده‌های باالاتر بازار هم افزایش دهد. به نظر می‌رسد این کمپانی با نرخ رشد نقطه‌ای 1.5 درصدی‌ در سه‌ماهه چهارم و همین‌طور رشد نقطه‌ای سال به سال 4 درصدی‌اش، در بازار پردازنده‌های موبایل وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *