سخت‌افزار

افزایش کارایی پردازشگرهای گرافیکی اینتل با عرضه تراشه Gen12

کمپانی اینتل با پردازشگر گرافیکی Gen11 مجتمع در بطن پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake خود با سرعت آرامی در حال افزایش کارایی در دسترس کاربران و تجهیز نمودن آن‌ها با فناوری‌های بیشتر درزمینهٔ گیمینگ و اجرای بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد. خوشبختانه کمپانی اینتل قصد دارد تا این رویه را همچنان ادامه داده و در این مرحله ثابت باقی نماند. به لطف اطلاعات جدید منتشر شده از درخواست همکاری کمپانی اینتل با مخزن GitLab Mesa، انتظار دریافت سطح عملکرد و کارایی بیشتر در حوزه پردازشگرهای گرافیکی در طی یک دهه آینده با عرضه تراشه‌های Gen12 مجتمع در ساختار پردازنده‌های نسل آینده Tiger Lake بسیار بالا می‌باشد. آقای Francisco Jerez، یکی از اعضای تیم گرافیکی سیستم‌عامل لینوکس در کمپانی اینتل در این مورد گفته است:

“پردازشگر گرافیکی Gen12 قرار است تا شامل یکی از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین تجدید کارهای کمپانی اینتل در حوزه EU ISA از زمان عرضه نسخه اصلی تراشه مجتمع i965 تاکنون باشد. فرآیند کدگذاری تقریباً تمامی زمینه‌های دستورالعملی مختلف، کدهای سخت‌افزاری و نوع حافظه‌های رجیستر باید در این درخواست ادغام مطرح شده بروزرسانی شوند. اما احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر انجام پذیرفته در ساختار پردازشگر گرافیکی فوق را می‌توان در حذف رجیستر منطق Scoreboard جستجو کرد. این مهم بدان معنی است که EU دیگر نمی‌تواند فرآیند یکپارچگی داده بین رجیسترها خوانش و نوشت را تضمین کرده و نیازمند همکاری کامپایلر جهت همگام‌سازی دستورالعمل‌های وابسته هنگام وجود خطر بالقوه در داده‌ها می‌باشد.”

پردازشگر گرافیکی Gen12 حاوی واحدهای اجرایی کاملاً تغییر یافته‌ای می‌باشند که نظیر آن‌ها از زمان تراشه i965 تاکنون دیده نشده‌اند. سطوح منطق سخت‌افزاری جهت بررسی یکپارچگی داده‌ها با تعداد کمتری همراه شده‌اند که نتیجه بهبود آن در کاهش تأخیر و افزایش کارایی می‌تواند قابل مشاهده باشد. سربارهای پردازشی منطقی این بار از سطح سخت‌افزاری به کامپایلر تغییر کرده و بستر نرم‌افزاری فوق در مورد صحیح بودن داده‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. پردازشگر گرافیکی Gen12 برای عرضه زمانی در سال‌های 2020 تا 2021 میلادی و در کنار پردازنده‌های Tiger Lake در نظر گرفته شده‌اند.

نظر شما چیست؟ آیا پردازشگر گرافیکی Gen12 کمپانی اینتل می‌تواند بهبودهای چشمگیری را در عملکرد نهایی از خود بروز داده و شرکت‌های رقیب را وادار به ارائه خلاقیت‌های بیشتر از جانب خود نماید؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *