سخت‌افزار

پردازنده موبایل Ryzen 9 4900U در مشخصات لپ‌تاپ لنوو دیده شد

پردازنده موبایل Ryzen 9 4900U در مشخصات لپ‌تاپ لنوو دیده شد

وب‌سایت نوت‌بوک ایتالیا به تازگی ویدیویی را منتشر کرد که در آن می‌توان مدل‌های جدید پردازنده‌های موبایل AMD را مشاهده نمود. در این ویدیو که پس از مدت کوتاهی حذف شد، لپ‌تاپ جدید لنوو تحت عنوان Yoga Slim 14 به نمایش گذاشته شد که در لیست مشخصات آن APU جدید AMD Ryzen 9 4900U نیز رویت شده بود.

البته به‌کارگیری چنین پردازنده‌ای برای یک لپ‌تاپ که حداکثر در کلاس میان رده قرار می گیرد جای بحث دارد. در واقع به نظر می‌رسد AMD در پلتفرم‌ پردازنده‌های موبایل خود محصولاتی با بیش از 8 هسته و 16 رشته پردازشی منطقی را ارائه نخواهد کرد. این موضوع به خصوص در مورد این لپ‌تاپ از لنوو صادق بوده و لنوو تا به این لحظه عملکرد بالا را به عنوان اولویت‌های محصولات سری یوگا در نظر نگرفته است.

اما وقتی در خصوص پردازنده‌های جایگزین دسکتاپ صحبت می‌کنیم شرایط تغییر می‌کند. در این پلتفرم‌ها AMD بدون شک محصولاتی قدرتمند با بیش از 8 هسته پردازشی را به بازار عرضه خواهد نمود. به همین دلیل انتظار می‌رود Ryzen 9 4900U در واقع یک نسخه ارتقا یافته نسبت به Ryzen 7 4800U باشد. پردازنده Ryzen 7 4800U از 8 هسته پردازشی با سرعت هسته پایه 1.8 و توربو 4.2 گیگاهرتزی بهره برده و بنابراین جای پیشرفت در مشخصات آن وجود خواهد داشت.

لپ‌تاپ Yoga Slim 14 لنوو تنها 1.1 کیلوگرم وزن داشته و عمر باتری اعلام شده آن برای مدل مجهز به نمایشگر 4K نیز 11 ساعت و برای مدل فول اچ‌دی 14 ساعت است. باید صبر کرد و دید آیا این لپ‌تاپ لنوو واقعا به چنین پردازنده‌ای مجهز خواهد بود یا خیر! به هر حال عملکرد AMD هم در بازار پردازنده‌های دسکتاپ و هم موبایل بسیار خوب بوده و رشد محسوس سهم این کمپانی از این دو بازار نیز نشان دهنده همین واقعیت است. به همین دلیل ممکن است AMD باز هم بازار را با غافلگیری مواجه کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *