سخت‌افزار

توشیبا اس‌اس‌دی‌های گیمینگ RD500 و RC500 را عرضه می‌کند

توشیبا اس‌اس‌دی‌های گیمینگ RD500 و RC500 را عرضه می‌کند

کمپانی توشیبا یکی از نام‌های شناخته شده در بازار تجهیزات ذخیره‌سازی محسوب می‌شود که در این صنعت سابقه‌ای چندین ساله دارد. این تولیدکننده ژاپنی امروز از عرضه دو سری جدید از اس‌اس‌دی‌های حرفه‌ای خود، تحت عنوان RD500 و RC500 خبر داد. این دو سری جدید از درایوهای SSD توشیبا از پروتکل NVMe و فناوری PCIe 3.0 به همراه رابط اتصال نسل سوم M.2 به‌صورت x4 پشتیبانی نموده و عملکرد خوبی را به کاربران ارایه خواهد داد.

هر دو اس‌اس‌دی جدید از حافظه فلش سه‌بعدی BiCS 96 لایه‌ای TLC بهره برده و به‌لطف عملکردی مطمئن و رده بالا می‌تواند برای گیمرها، علاقه‌مندان به حوزه سیستم‌های DIY و همچنین افرادی که به دنبال ارتقا اس‌اس‌دی نسبتا قدیمی خود هستند، گزینه‌ای ایده‌آل به حساب آید. رابط اتصال نسل سوم PCIe به دو اس‌اس‌دی RD500 و RC500 توشیبا اجازه می‌دهد تا نسبت به اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر رابط اتصال ساتا، عملکرد روان‌تری را به کاربران ارایه دهند.

توشیبا در طراحی این اس‌اس‌دی‌های جدید از یک کنترلر 8 کاناله با طراحی کاملا جدید و بهینه استفاده کرده تا به‌خوبی از حداکثر پتانسیل چیپ‌های فلش BiCS بهره ببرد. اس‌اس‌دی‌های سری RD500 سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب 3400 و 3200 مگابایت بر ثانیه‌ای را ارایه داده و همچنین سرعت خواندن و نوشتن تصادفی نیز شاهد نرخ 685000 و 625000 IOPS(عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) هستیم. اس‌اس‌دی‌های این سری در ظرفیت‌های مختلفی تا حداکثر 2 ترابایت در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

اما اس‌اس‌دی‌های سری RC500 توشیبا از یک کنترلر 4 کانال بهینه برخوردارند که با هدف ارایه عملکردی سریعتر نسبت به اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر رابط اتصال ساتا طراحی شده است. توشیبا درایوهای این سری را در ظرفیت‌های مختلفی تا حداکثر 1 ترابایت به بازار ارایه می‌کند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *