سخت‌افزار

طرح سامسونگ در انتقال دوربین سلفی به پشت صفحه نمایشگر تلفن‌های همراه هوشمند!

samsung-galaxy-note-9

این روزها، بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند در حال کاهش میزان حاشیه‌های اطراف صفحه نمایشگر خود می‌باشند که علت آن به طراحی لبه به لبه در طراحی اسمارت‌فون‌ها باز می‌گردد. اگرچه کمپانی‌های نظیر اپل، سامسونگ و … درزمینهٔ کاهش میزان حاشیه‌های سمت چپ و راست صفحه نمایش تاکنون بسیار قدرتمند عمل نموده‌اند، اما کاهش اندازه چهارچوب نمایشگر از قسمت بالایی آن به دلیل وجود سنسور دوربین سلفی و نیاز به میزان فضایی جهت جایگیری صحیح آن تاکنون آن‌چنان بهبودهای فراوانی را به خود ندیده و همچنان به‌مانند مشکلی نمایان می‌کند.

کمپانی سامسونگ تاکنون با استفاده از طراحی کمی ضخیم‌تر تلفن همراه موفق به کاهش میزان اندازه چهارچوب اطراف صفحه نمایشگر شده است، اما به نظر می‌رسد که این موضوع سامسونگ را راضی نکرده و کمپانی فوق به دنبال روشی جهت حذف کامل حاشیه‌های صفحه نمایشگر می‌باشد.

بر طبق جدیدترین توییت منتشر شده از جانب رسانه SamsungMobile.News، به نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ به دنبال استفاده از روشی است که بر طبق آن دوربین سلفی تلفن‌های همراه هوشمند در پشت صفحه نمایشگر پنهان شده، اما همچنان بدون ایجاد هرگونه مشکل یا محدودیتی به عملکرد عادی خود مبادرت ورزند. البته شایان ذکر است که توییت فوق بیان داشته است که این مهم همچنان در مراحل اولیه آزمایش قرار داشته و مشاهده آن در بطن محصولات تا پیش از اتمام سال 2020 ممکن است امکان‌پذیر نباشد. آیا موضوع فوق جامه حقیقت به خود پوشیده و سرانجام عملی می‌شود هنوز مشخص نیست، لذا در حال حاضر نباید نسبت به آن بسیار امیدوار بود. در همین حین، دیگر کمپانی‌هایی نظیر Oppo با روش‌های جایگزینی نظیر خارج نمودن سنسور دوربین از چهارچوب تلفن همراه (در هنگام نیاز، دوربین از درون دستگاه به سمت بیرون خارج می‌شود) موفق به کاهش اندازه حاشیه‌های اطراف صفحه نمایشگر شده‌اند.

گلکسی S9 کمپانی سامسونگ

موضوع اشاره شده در حالت کلی طرحی جالب‌توجه محسوب می‌شود، اما درصد خطر آن با توجه به مشکلاتی نظیر بروز آسیب به دوربین و یا گیر کردن مکانیسم تصویر‌برداری ممکن است با افزایش بیشتری همراه شود.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید