سخت‌افزار

سامسونگ هدست مجازی +HMD Odyssey را عرضه می‌کند

+HMD Odyssey

نسل قبلی این هدست یکی از بهترین محصولاتی بود که به منظور پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی ویندوز مایکروسافت تحت عنوان Mixed Realty عرضه شد. اما امروز این کمپانی به طور رسمی از نسخه بهبودیافته و جدید این هدست با نام +HMD Odyssey رونمایی کرد.

به گفته سازنده، جت بالا رفتن سطح تجربه کاربری مصرف کنندگان این هدست جدید در چندین مورد بهبودهایی را شاهد بوده است. اکنون صفحه نمایش داخلی این هدست از قابلیت Anti-Screen Door Effect به منظور کاهش احساس تهوع هنگام استفاده بهره می‌برد.

تکنولوژی مذکور از پیکسل پیکسل شدن تصاویر جلوگیری می‌کند؛ این مشکل برخی مواقع در هدست‌های واقعیت مجازی دیده می‌شود. +HMD Odyssey همچنان به دو صفحه نمایش 3.5 اینچی داخلی از نوع AMOLED و وضوح تصویر 1440 در 1600 پیکسلی مجهز می‌باشد اما تفاوتی که در اینجا می‌توان به آن اشاره نمود چشمی بزرگتر در این مدل است که از ایجاد بخار بر روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند.

فناوری Anti-Screen Door Effect  میزان وضوح فواصل ایجاد شده بین پیکسل‌ها را کاهش داده و بدین ترتیب شاهد افزایش تراکم پیکسلی نسبت به مدل قبلی هستیم، به طوری که +HMD Odyssey از تراکم بسیار مناسب 1233ppi برخوردار است، این عدد تقریبا دو برابر تراکم پیکسلی است که در نسخه قبلی شاهد آن بودیم.

این بهبود صورت گرفته نسبت به نسخه قبلی اثرات نامطلوبی نظیر احساس تهوع یا گیجی را در برخی افراد تا حد محسوسی کاهش می‌دهد. یک کنترلر چرخان جدید Inter-Pupillary Distance بر روی هدست وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سادگی لنزهای مورد نظرشان را نتظیم نموده و دید بهتری داشته باشند.

هدست واقعا مجازی +HMD Odyssey سامسونگ برخی از ویژگی‌های نسخه قبلی نظیر صدای بهینه شده توسط AKG  و همچنین شش درجه آزادی را نیز در خود دارند. سامسونگ اچ‌ام‌دی اودیسه پلاس اکنون با قیمت 499 دلار در ایالات متحده آمریا عرضه شده و علاقه‌مندان می‌توانند به آسانی آن را خریداری نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید