سخت‌افزار

تلفن همراه گیمینگ Black Shark Helo توسط کمپانی شیائومی معرفی شد

xiaomi-blackshark-helo

اوایل سال جاری میلادی، شیائومی تلفن همراه هوشمند گیمینگ خود تحت عنوان Black Shark را به‌صورت عمومی عرضه کرد، اما به نظر می‌رسد که کمپانی نامبرده تنها به انتشار دستگاه مذکور راضی نشده و تنها چند ماه پس از پرده برداشتن رسمی از آن، تصمیم به معرفی نسخه ثانویه دیگری به نام Black Shark Helo گرفته است تا جایگزینی بر محصول پیشین به شمار رفته و با رقیبان موجود در عرصه نبرد به رقابت بپردازد. تلفن همراه مذکور در حال حاضر جدیدترین دستگاه موجود در خط محصولاتی Black Shark محسوب شده و با برخورداری از بهبودهای مختلفی نسبت به جایگزین خود در حال عرضه به بازار می‌باشد.

تلفن همراه گیمینگ Black Shark Helo همانند نسخه پیشین خود همچنان از صفحه نمایشی به بزرگی شش اینچ برخوردار می‌باشد، اما به نظر می‌رسد پنل موجود در ساختار آن توسط کمپانی شیائومی از LCD به فناوری پرطرفدار AMOLED با پشتیبانی از وضوح تصویر 2160 در 1080 تغییر یافته است. علاوه بر آن دستگاه مذکور به‌منظور پردازش پیکسل‌های تشکیل‌دهنده صفحه نمایشگر از پردازشگر ویدئویی منحصر به فرد Iris mobile بهره می‌برد که علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، در بهسازی دیگر ویژگی‌هایی نظیر افزایش مقیاس محتویات SDR و همچنین فناوری HDR نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

دستگاه تلفن همراه گیمینگ Black Shark Helo از پردازنده مرکزی Snapdragon 845 به‌عنوان پردازشگر اصلی خود استفاده کرده و میزان 6 تا 10 گیگابایت حافظه اصلی (وابسته به پیکربندی‌های مختلف) را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان آورده است. وجود 128 و همچنین 256 گیگابایت حافظه داخلی از جمله دیگر ویژگی‌های قابل انتظار بوده و گنجایش ذخیره‌سازی منبع باتری نیز برابر با 4000 میلی‌آمپر بر ساعت در نظر گرفته شده است. نوارهای نوری نصب شده در حاشیه‌های تلفن همراه با قابلیت شخصی‌سازی نورپردازی آن‌ها نیز در اعطای جلوه‌ای چشم‌نواز و زیبا به‌ظاهر محصول بسیار مفید واقع شده‌اند.

تلفن همراه گیمینگ Black Shark

از جمله دیگر ویژگی‌های اضافی دستگاه معرفی شده می‌توان به کلیدی سخت‌افزاری جهت فعال‌سازی حالت پرفورمنس (هنوز به‌صورت رسمی تائید نشده است)، قابلیت Game Studio جهت برقراری بستری برای سفارشی‌سازی پردازنده مرکزی، صفحه نمایشگر، لمس، شبکه و … توسط بازی‌بازان و همچنین امکان استفاده از گیم‌پدهای جانبی اشاره کرد. قیمت اولیه تلفن همراه Black Shark Helo برابر با 460 دلار در نظر گرفته شده است.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید