سخت‌افزار

نام پردازنده‌های نسل دهم اینتل موسوم به Comet Lake فاش شد

Comet Lake

همان طور که می‌دانید اینتل در آینده‌ای نزدیک قصد معرفی پردازنده‌های جدید خود را دارد و ظاهرا این کمپانی تصمیم گرفته نام گذاری مدل‌های جدید خود را کمی تغییر دهد. اگر شایعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند صحت داشته باشند، اینتل یک رقم دیگر را به نام مدل‌های ارائه شده در خانواده Comet Lake اضافه خواهد نمود.

البته سیاست نام گذاری اینتل در خصوص پردازنده‌ها کمی ناشناخته و مبهم به نظر می‌رسد و برای اینکه از آن سر در آورید باید اطلاعات مختلفی را کنار هم بگذارید. براساس شایعات خانواده پردازنده‌های نسل دهم اینتل با اسم رمز Comet Lake و یا Coffee Lake-R (Core i9-9900K و مابقی مدل‌ها) ارائه خواهند شد. اگر نقشه راه فاش شده صحت داشته باشد احتمالا کامت لیک معماری 14 نانومتری دیگری (مخصوصا ++14nm) را در بین پردازنده‌های اینتل ارائه می‌کند.

Notorious ، یکی از فاش کنندگان شناخته شده سخت افزار و حساب کاربری توییتر TUM_APISAK در دیتابیس نرم افزار 3Dmark به نام یک پردازنده عرضه نشده تحت عنوان Core i5-10210U برخورده‌اند. اینتل تا به این لحظه از چهار رقم و ترکیب آن با حروف برای نام گذاری پردازنده‌های خود استفاده می‌کرد. در واقع اینتل در نسل دوم پردازنده‌هایش برای نخستین بار از نام گذاری سه رقمی به سراغ شیوه چهار رقمی رفت.

علاوه بر این، چندی پیش نام پردازنده‌های نسل دهم اینتل با اسم رمز Comet Lake در یکی از انجمن‌های چینی زبان فاش شده بود. در مجموع با توجه به شایعات مختلف انتظار می‌رود اینتل این مدل‌ها را به زودی معرفی کند:

Core i7-10710U—6C/12T, 1.1GHz to 3.8GHz (4.6GHz single-core boost), 15W TDP

Core i7-10510U—4C/8T, 1.8GHz to 4.3GHz (4.9GHz single-core boost), 15W TDP

Core i5-10210U—4C/8T, 1.6GHz to 3.9GHz (4.2GHz single-core boost), 15W TDP

Core i3-10110U—2C/4T, 2.1GHz to 3.7GHz (4.1GHz single-core boost), 15W TDP

تمام این پردازنده‌ها از نوع بسیار کم مصرف موبایل (Comet Lake-U) محسوب شده و نمونه‌های دسکتاپ آن نیز در سری (Comet Lake-S) عرضه خواهند شد که احتمالا به هسته‌ها و رشته‌های پردازشی بیشتر و همچنین سرعت هسته بالاتر مجهز هستند.

منبع: pcgamer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *