سخت‌افزار

کمپانی MSI کارت‌های گرافیک SeaHawk X و SeaHawk X EK را معرفی کرد

کمپانی MSI کارت‌های گرافیک SeaHawk X و SeaHawk X EK را معرفی کرد

کمپانی محبوب MSI در تازه‌ترین اقدام خود از دو کارت گرافیک دارای سیستم خنک‌کننده مایع جدید بر پایه تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی RTX 2080 و RTX 2080 Ti پرده برداشت. سبد محصولاتی جدید معرفی شده تعداد دو سخت‌افزار اصلی تحت عناوین SeaHawk X و SeaHawk X EK را در خود جای داده است که از ویژگی‌های یکسانی بهره برده و تنها در بخش سیستم خنک‌کننده از تفاوت‌هایی برخوردار می‌باشند.

کارت گرافیک SeaHawk X در حالت کلی از یک کولر خنک‌کننده مایع در پیکربندی حلقه بسته برخوردار می‌باشد که این خود نیاز به استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده سوم شخص را کاملاً مرتفع ساخته است، در حالی که محصول SeaHawk X EK از هیچ‌گونه فن و یا کولر خنک‌کننده‌ای بهره نبرده و استفاده از واتر بلاک ساخته کمپانی EK امکان اتصال آن به سیستم خنک‌کننده مایع حلقه باز رایانه شخصی را میسر ساخته است. بلاک مورد استفاده در کارت گرافیک مذکور به‌صورت کاملاً اختصاصی برای کمپانی MSI طراحی و فلز مس پوشیده شده توسط نیکل را به‌عنوان ماده اصلی مورد استفاده در ساختار خود جای داده است. علاوه بر آن ظاهر آکریلی در قسمت فوقانی و وجود لوگوی MSI در سرتاسر آن نیز از جمله دیگر ویژگی‌های بلاک آبی فوق به شمار می‌روند.

سبد محصولاتی SeaHawk X و SeaHawk X EK سبد محصولاتی SeaHawk X و SeaHawk X EK سبد محصولاتی SeaHawk X و SeaHawk X EK

محصولات SeaHawk X و SeaHawk X EK مبتنی بر تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی RTX 2080 Ti از سمت کارخانه سازنده مورد اورکلاک قرار گرفته و در حالت پیش‌فرض فرکانسی برابر با 1755 مگاهرتز (در مقایسه با فرکانس 1545 مگاهرتز نسخه معمولی کارت گرافیک که 13.5 درصد بیشتر می‌باشد) را برای هسته گرافیکی به ارمغان آورده است. این در حالی است که کارت‌های گرافیک مبتنی بر تراشه RTX 2080 با افزایش 8.8 درصدی فرکانس هسته رقمی برابر با 1860 مگاهرتز (در مقایسه با 1710 مگاهرتز پیش‌فرض) را برای کاربران خود فراهم آورده‌اند. انتظار می‌رود تا محصولات تازه‌نفس کمپانی MSI از قیمتی بین 200 تا 250 دلار بیشتر نسبت به قیمت عرضه اولیه برخوردار باشند.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید