لپ‌تاپ

سامسونگ یک نمایشگر 15.6 اینچی اولد با وضوح 4K را معرفی کرد

اولد

تکنولوژی‌های ارائه شده در لپ‌تاپ‌ها در طی چند سال اخیر دچار تغییرات و بهبودهای متعددی شد. اکنون ما شاهد حضور لپ‌تاپ‌هایی به مراتب باریک‌تر اما قدرتمند در بازار هستیم، موضوعی که شاید چند سال پیش به عنوان یک آرزو شناخته می‌شد. اما یکی از تکنولوژی‌هایی که هنوز در دنیای لپ‌تاپ‌ها رایج نشده و جای خالی آن به شدت حس می‌شود، پنل‌های نمایشگر OLED هستند.

تقریبا تمامی‌ لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با نمایشگر‌های ال‌سی‌دی عرضه می‌شوند، اما ظاهرا به لطف نمایشگر 15.6 اینچی جدید سامسونگ که از وضوح تصویر 4K بهره می‌برد این وضعیت به زودی تغییر خواهد نمود.

به گفته این تولیدکننده کره‌ای، این نخستین صفحه نمایش اولد با وضوح تصویر 4K و ابعاد 15.6 اینچی جهان است. یکی از نکات مثبت پنل‌های OLED قابلیت نمایش عمیق‌تر رنگ‌های مشکی و همچنین رنگ‌های درخشان‌تر است. در واقع تصاویر در این صفحات نمایش بسیار جذاب‌تر به نظر خواهند رسید. شاید یکی از دلایل محبوبیت چشمگیر سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند نیز استفاده از این نوع پنل‌های نمایشگر در محصولات رده بالایش باشد.

همچنین به گفته کارشناسان برای آن دسته از کاربرانی که کار اصلی‌ آنها ویرایش عکس و ویدیو می‌باشد، پنل‌های اولد قابلیت بازتولید رنگ بهتری را ارائه می‌دهند که قطعا در بهره‌وری و بازدهی کارهایشان تاثیر مثبتی خواهد داشت. از آنجایی که دل و اچ‌پی در جریان نمایشگاه CES 2019 نخستین لپ‌تاپ‌های مجهز به صفحه نمایش اولد 4K خود را به نمایش گذاشتند، تقریبا می‌دانیم که این دو کمپانی جزو اولین مشتریان پنل‌های 4K OLED سامسونگ خواهند بود.

هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص استفاده از این صفحات نمایش جدید توسط سایر تولیدکنندگان لپ‌تاپ ارائه نشده اما تقریبا می‌توان مطمئن بود که مانند دنیای گوشی‌های هوشمند، برای اینکه این نوع از صفحات نمایش در لپ‌تاپ‌ها نیز رایج شوند به زمان نیاز خواهد بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید