نرم‌افزار

نسخه بتای مرورگر اج (Edge) منتشر شد

نسخه بتای مرورگر اج (Edge) منتشر شد

درست در آوریل سال جاری میلادی، کمپانی مایکروسافت از برنامه خود جهت توسعه مرورگر اج (Edge) بر مبنای پروژه کرومیوم با عرضه بیلدهای روزانه (تحت عنوان Canary) و هفتگی (تحت عنوان Developer) پرده برداشت. هدف از استراتژی فوق از جانب توسعه‌دهندگان و عرضه به‌روزرسانی متعدد، دریافت بازخورد از کاربران و افزایش کیفیت طراحی نرم‌افزار عنوان شده است. اکنون چهار ماه از تاریخ فوق گذشته و کمپانی مایکروسافت اولین آپدیت جامع از مرورگر خود را در قالب نسخه آزمایشی Beta در دسترس عموم قرار داده است. این مهم در حالت کلی آخرین قدم پیش از عرضه نسخه رسمی از یک نرم‌افزار محسوب می‌شود.

نسخه بتای مرورگر اج (Edge) منتشر شد

کمپانی مایکروسافت در آخرین تصمیم خود از تلاش جهت توسعه موتور مرورگر داخلی و طراحی شده توسط تیم خود دست کشید و تمرکز خود را بر روی ساخت یک نرم‌افزار بر اساس پروژه متن باز کرومیوم معطوف کرد. فناوری فوق پیشتر توسط کمپانی گوگل در مرورگر کروم مورد استفاده قرار گرفته و از توانایی بالایی جهت پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های کاربران برخوردار می‌باشد. این تصمیم جهت تبدیل نمودن کمپانی مایکروسافت به بازیکنی قدرتمندتر در حوزه نرم‌افزارهای مرورگر و یکپارچه‌سازی تجربه جستجوی اینترنت اتخاذ شده است.

نسخه بتای مرورگر اج (Edge) منتشر شد

نسخه Beta نرم‌افزار مرورگر اج اکنون از چهارده زبان مختلف پشتیبانی کرده و ویژگی‌های منحصر به فردی همچون توانایی تغییر وضعیت تب‌های جدید گشوده شده به حالات Focused ،Inspirational و یا Informational را تحت پشتیبانی خود درآورده است. از جمله دیگر ویژگی‌های قابل پشتیبانی می‌توان به موتور جستجوی مایکروسافت (بینگ) به‌صورت داخلی، حالت اینترنت اکسپلورر و اپلیکیشن محافظتی ویندوز دیفندر اشاره کرد. علاوه بر آن حالت جلوگیری از ردیابی ردپای فرد (جلوگیری از ردیابی فرد توسط وب‌سایت‌های جدید مراجعه شده و غیرقابل اعتماد) نیز در افزایش حریم شخصی تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده است (ویژگی اشاره شده در حال حاضر از سه حالت Basic ،Balanced و Strict برخوردار می‌باشد).

به نظر شما آیا تصمیم کمپانی مایکروسافت در تغییر هسته نرم‌افزار مرورگر اج قابل ستایش بوده و می‌تواند در جلب نظر مخاطبان تأثیرگذار باشد؟

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *