موبایل

بنچمارک‌های رویت شده از Snapdragon 8150 فوق‌العاده هستند

Snapdragon 8150

براساس تست‌های سرعت و همچنین بنچمارک‌هایی که از چیپست A12 Bionic اپل بیرون آمد به راحتی متوجه شد که جدیدترین چیپست اپل بسیار توانمند می‌باشد. قدرت سخت‌افزاری این چیپست آنقدر بالاست که می‌توان آن را با پردازنده‌های دسکتاپ مقایسه نمود.

با این حال اما به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور کوالکام نیز چیپست جدیدی تحت عنوان Snapdragon 8150 را معرفی خواهد کرد که از نظر عملکرد و قدرت نه تنها چیزی از A12 Bionic کم و کسر ندارد بلکه ممکن است به مراتب قدرتمندتر نیز ظاهر شود.

براساس بنچمارک جدیدی که به تازگی به بیرون درز کرده چیپست نسل بعد و پرچمدار کوالکام Snapdragon 8150 ظاهرا از نظر امتیاز دریافتی موفق به شکست A12 شده است. در این بنچمارک می‌توان دید که این چیپست امتیاز 362292 را بدست آورده که بالاتر از A12 قرار می‌گیرد. براساس اطلاعاتی که در وب‌سایت AnTuTu به ثبت رسیده، A12 امتیاز 352405 را کسب نموده است که تقریبا 10 هزارتا کمتر محسوب می‌شود.

همچنین باتوجه به بنچمارک منتشر شده می‌توان دریافت که چیپست جدید Snapdragon 8150 کوالکام با موفقیت چیپست قدرتمند Kirin 980 را که به ادعای هواوی قادر به شکست A12 می‌باشد را نیز پشت‌سر گذاشته است. شایان ذکر است که چیپست هواوی موفق به کسب امتیاز کلی 309628 شده بود.

اگر نتایج بدست آمده در بنچمارک‌ها دقیق باشند به نظر می‌رسد کوالکام با چیپست جدید خود با اختلاف محسوسی نسبت به رقبای اصلی خود پیروز خواهد شد. شایان ذکر است که چیپست اسنپدراگون 8150 قرار است در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال میلادی آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که قطعا اپل و هواوی نیز بیکار ننشسته و این احتمال وجود دارد که در سال میلادی آینده شاهد چیپست A13 اپل و چیپست نسل بعد هواوی نیز باشیم. با این حال همانطور که بارها گفته شد بنچمارک‌ها تنها یک روی قضیه را نشان می‌دهند و فاکتورهای بسیار مهم‌تری وجود دارند که عملکرد واقعی یک چیپست را نشان خواهند داد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید