موبایل

فناوری Quick Charge 5.0 شارژ سریع 32 واتی را ارائه می‌دهد

Quick Charge 5.0

تکنولوژی Quick Charge کمپانی کوالکام در حال حاضر توسط پلتفرم‌های موبایل نظیر اسنپدراگون 660، اسنپدراگون 670، اسنپدراگون 710 و اسنپدراگون 845 در نسخهQC 4+  ارائه می شود. اما براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده به نظر می‌رسد این کمپانی در حال کار بر روی تکنولوژی Quick Charge 5.0 با امکان شارژ سریع با توان خروجی 32 واتی می‌باشد.

جدیدترین نسخه از فناوری شارژ سریع کوالکام در حال حاضر شارژ با توان حداکثر 18 واتی را راائه می‌دهد. این در حالی است که تکنولوژی‌های عرضه شده از سوی رقبا مانند SuperCharge هواوی تا 40 وات،Super VOOC اوپو تا 50 وات و mCharge میزو تا 55 وات توان خروجی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

براساس گفته کوالکام، فناوری شارژ سریع نسل جدید این شرکت که احتمالا Quick Charge 5.0 نام خواهد داشت از یک سیستم شارژ سه تایی بهره می‌برد تا امکان شارژ سریع تا حداکثر توان خروجی 32 وات به صورتی سیمی و 15 وات  به صورت بی‌سیم را فراهم کند.

Quick Charge 5.0

در حال حاضر تکنولوژی +Quick Chare 4 از یک سیستم موتور شارژ سریع برخرودار است که خط جریان برق را به دو بخش تقسیم می‌کند. این کار باعث می‌شود تا گوشی هنگام شارژ شدن بیش از اندازه داغ نشود. همچنین این فناوری شارژ سریع به هنگام شارژ باتری، دمای دستگاه را تا حداکثر 3 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، فناوری کوییک شارژ 4 پلاس حدودا 15 درصد سریعتر و 30 درصد بهینه‌تر از بهتر است. سیستم شارژ سه‌تایی موجود در Quick Charge 5.0 نیز به کاهش حرارت ناشی از شارژ ددن باتری کمک شایان خواهد نمود.

انتظار می‌رود نسل پنجم از فناوری شارژ سریع کواکام به همراه چیپست اسنپدراگون 855 یا 8150 که اواخر سال میلادی جاری ارائه خواهند شد، به صورت عمومی در دسترس تولید کنندگان و کاربران قرار بگیرد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی این چیپست جدید کوالکام منتشر نشده اما به احتمال زیاد برپایه معماری 7 نانومتری ساخته خواهد شد.

منبع: gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید