موبایل

سامسونگ Galaxy A9 رسما معرفی شد؛ اسنپدراگون 660 و 8 گیگابایت رم

Galaxy A9

پس از انتشار شایعات و اخبار مختلف، سرانجام سامسونگ از گوشی هوشمند Galaxy A9 خود به طور رسمی رونمایی کرد. این محصول اندرویدی از چهار دوربین در قسمت عقب برخوردار بوده و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا سطح بالایی را ارائه می‌کند. در واقع این طور به نظر می‌رسد که سامسونگ به وعده‌ای که داده بود به خوبی عمل کرد؛ به کارگیری مشخصات سطح بالا بر روی محصولی میان‌رده.

گلکسی ای9 از همان صفحه نمایش اینفینیتی بهره می‌برد که در پرچمداران سامسونگ دیده‌ایم. این نمایشگر 6.3 اینچی همچنین از نوع Super AMOLED بوده و رزولوشن بالای 2280 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. همان‌طور که می‌بینید نمایشگر Galaxy A9 نسبت به نمونه استفاده شده در گلکسی اس9 پلاس بزرگتر بوده و تنها اندکی نسبت به گلکسی نوت 9 کوچکتر محسوب می‌شود.

در زمینه پردازش سامسونگ چیپست کوالکام اسنپدراگون 660 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم را برای مدل پایه گلکسی ای9 در نظر گرفته است. اما برای کاربرانی که به دنبال قدرت سخت‌افزاری بیشتری هستند نسخه حرفه‌ای‌تری نیز ارائه شده که با 8 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد بود و تنها در برخی بازارهای خاص عرضه عرضه می‌شود. هر دو نسخه از Galaxy A9 به 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی مجهز هستند و به لطف پشتیبانی از کارت حافظه‌ microSD کاربر می‌تواند این حافظه را تا 512 گیگابایت دیگر نیز افزایش دهد.

Galaxy A9Galaxy A9

اما شاید مهم‌ترین اتفاق در بخش دوربین گلکسی ای9 صورت گرفته است، چهار دوربین در بخش عقب و یک دوربین 24 مگاپیکسلی در قسمت جلویی. در بخش عقبی شاهد یک دوربین اصلی با سنسور 24 مگاپیکسلی RGB، یک دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 2 برابر بدون کاهش کیفیت، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز واید 120 درجه‌ای و در نهایت یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق‌سنج هستیم که برای ثبت تصاویر با جلوه‌های بوکه و فوکوس زنده به کار گرفته می‌شود.

در نهایت یک باتری نسبتا بزرگ 3800 میلی‌آمپرساعتی وظیفه تامین انرژی این قطعات را برعهده خواهد داشت. Galaxy A9 سامسونگ هنگام عرضه از اندروید 8.0 اوریو بهره می‌برد اما به احتمال زیاد خیلی زود به نسخه 9 بروزرسانی خواهد شد.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید