موبایل

سامسونگ در Galaxy S10 جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف می‌کند

جک هدفون 3.5 میلی‌متری

در حالی که اکثر تولیدکنندگان گوشی هوشمند هوشمند در حال حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری از روی محصولات جدید خود هستند، سامسونگ این پورت بسیار کاربردی و استاندارد را حتی در پرچمدارانی مانند گلکسی نوت 9 نیز حفظ کرده است.

قابلیت استفاده بسیار آسان و این واقعیت که هنوز تعداد زیادی هدفون یا ایرفون با اتصال USB Type-C در بازار وجود ندارد و یا حداقل کاربران تمایلی به استفاده از آنها ندارند، باعث شده تا این غول کره‌ای همچنان از جک‌ هدفون 3.5 میلی‌متری بر روی محصولات خود استفاده کند، اما این موضوع تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

براساس شایعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند، گوشی هوشمند گلکسی اس10 سامسونگ احتمالا از این پورت محبوب و رایج بی‌بهره خواهد بود. البته اگر کاربران خوش‌شانس باشند این اتفاق ممکن است در گوشی گلکسی اس11 صورت بگیرد!

براساس گزارشی که توسط ای‌تی‌نیوز منتشر شده به نظر می‌رسد تصمیم سامسونگ برای حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری در گلکسی اس10 یا اس11 کاملا جدی می‌باشد. ظاهرا حذف این نوع جک فضای زیادی را در اختیار طراحان سامسونگ قرار می‌دهد تا اجزای داخلی را به شکل بهتری به کار ببرند. برای مثال این موضوع امکان به کارگیری باتری بزرگتر و یا استفاده از اجزایی جدید و قوی‌تر که به عملکرد بهتر گوشی کمک می‌کند را میسر خواهد نمود.

این همان کاری است که وان‌پلاس به ناچار در پرچمدار جدیدش وان‌پلاس 6تی انجام داد. از سوی دیگر کمپانی‌هایی مانند OPPO و Vivo نه تنها جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف نکردند بلکه ویژگی‌های جدیدی مانند باتری بزرگتر یا حسگرهای اثرانگشت زیرصفحه‌ای را نیز در گوشی‌های هوشمند جدید خود به کار گرفتند.

به نظر می‌رسد سامسونگ با این کار به درآمدزایی بیشتر خود نیز فکر می‌کند. در واقع با تولید ایرفون‌های بی‌سیم، کاربرانی که جک 3.5 میلی‌متری محبوبشان را از دست داده‌اند، به ناچار این ایرفون‌ها را تهیه خواهند کرد و این یعنی درآمد بیشتر برای سامسونگ!

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید