سایر گجت‌ها

آیپد پرو 2018 از GPU اختصاصی اپل بهره خواهد برد

آیپد پرو 2018

همان طور که می‌دانید براساس شایعات منتشر شده کمتر از سه روز دیگر اپل باید در یک رویداد ویژه و البته مهم آیپد پروهای جدید خود را به طور رسمی معرفی نماید. باتوجه به اینکه اپل معمولا خانواده آیپدهای خود را به صورت سالیانه با مدل‌های جدید بروزرسانی می‌کند، این موضوع به هیچ عنوان دور از انتظار نیست.

اما اطلاعاتی که طی چند هفته اخیر در فضای وب منتشر شده‌اند حاکی از آن هستند که این تغییرات ایجاد شده در آیپد پرو 2018 صرفا ارتقای سخت‌افزاری نبوده و احتمالا شاهد یک دگرگونی واقعی در این دسته از محصولات اپل خواهیم بود.

براساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل برخی از جزییات مربوط به آیپد پروهای جدید خود را فاش کرده است. طبیعتا اگر خبرهای مربوط به این تبلت‌های محبوب را دنبال کرده باشید با برخی از ویژگی‌های آیپد پرو 2018 نظیر قابلیت Face ID، جایگزینی پورت USB-C با لایتنینگ و صفحه نمایش بدون حاشیه آشنایی دارید. اما فقط این موارد نیستند؛ در واقع براساس جزییاتی که منتشر به نظر می‌رسد تبلت جدید اپل از یک پنل LCD به جای OLED بهره برده و به یک GPU اختصاصی و کاملا سفارشی مجهز خواهد بود.

انتظار می‌رود آیپد پرو 2018 از یک چیپست A12 Bionic بهره ببرد که عملکرد آن اندکی نسبت به A12 Bionic استفاده شده در آیفون‌های 2018 اپل بالاتر خواهد بود؛ اتفاقی که در گذشته همواره تکرار شده و آیپدهای اپل کمی قوی‌تر از آیفون‌ها بوده‌اند. اما به ادعای بلومبرگ، این چیپست از یک تراشه گرافیکی اختصاصی نیز برخوردار خواهد بود که باتوجه به خبرهای قبلی مبنی بر اینکه اپل در حال توسعه یک GPU موبایل بومی می‌باشد، اصلا دور از ذهن نیست.

هنوز هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که بتوان قدرت این پردازشگر گرافیکی اپل را مقایسه کرد اما باتوجه به اینکه اپل همواره تمایل دارد تا جای ممکن به تامین کنندگان دیگر وابستگی نداشته باشد، این تصمیم برای توسعه یک GPU اختصاصی به هیچ عنوان تعجب برانگیز محسوب نمی‌شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *