سایر گجت‌ها

تاثیرات مثبت آیپدهای جدید بر روی درآمد اپل کوتاه مدت هستند

اپل

اگرچه اپل به طور رسمی اعلام کرد که درآمد حاصله از فروش تبلت‌های آیپد در سه‌ماهه مالی دوم به بالاترین میزان رشد خود در شش سال اخیر رسیده است اما میزان فروش این تبلت پرطرفدار چندسالی هست که روند نزولی محسوسی به خود گرفته است. افزایش ابعاد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند پرچمدار و حتی میان‌رده یکی از دلایل مهم و واضح برای کاهش تمایل کاربران به خرید تبلت‌ها قلمداد می‌شود.

به گزارش موسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز، میزان فروش جهانی سال به سال تبلت‌ها در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری که از ماه آپریل تا انتهای ژوئن ادامه می‌یابد کاهش 8.7 درصدی را نشان می‌دهد. براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته به نظر می‌رسد این نرخ به 8.9 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

در سه‌ماهه نخست سال میلادی جاری مجموعا 37.15 میلیون تبلت به فروش رسید که نسبت به سه‌ماهه پایانی سال گذشته کاهش 12.8 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالیست که تعداد تبلت‌های به فروش رسیده در این سه‌ماهه نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشد 13.8 درصدی را تجربه کرده است. سه‌ماهه نخست معمولا زمان خوبی برای تبلت‌ها به حساب نمی‌آید اما امسال با عرضه دو آیپد جدید توسط اپل اوضاع کمی متفاوت بود.

این غول فناوری در ماه مارس دو محصول جدید خود یعنی آیپد ایر (2019) 10.5 اینچی و آیپد مینی (2019) را روانه بازار کرد. علاوه بر این، تبلت MediaPad M5 Pro هواوی نیز به عملکرد بهتر این بازار در سه‌ماهه نخست سال جاری کمک کرده است.

بخش عمده‌ای از تبلت‌های به فروش رفته در این سه‌ماهه مجهز به سیستم‌روی‌چیپ Ax اپل هستند که دلیل آن نیز تسخیر بازار تبلت‌ها توسط آیپد می‌باشد. از سوی دیگر کوالکام جایگاه دوم را از مدیاتک پس گرفت؛ مدیاتکی که میزان فروش محصولات مجهز به چیپست‌های آن در سه‌ماهه نخست با کاهش محسوسی مواجه بوده است.

منبع: phonearena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید