سایر گجت‌ها

صفحه هوشمند Home Hub گوگل با قیمت 150 دلاری معرفی شد

Home Hub

در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر تلاش گوگل برای ساخت دستگاهی ترکیبی از صفحه نمایش و بلندگوی هوشمند منتشر شده بود. این دستگاه که براساس شایعات Google Home Hub نام داشت ابتدا به صورت تصادفی توسط گوگل تایید شد و لحظاتی بعد نیز به صورت رسمی معرفی شد.

اگر پیگیر اخبار محصولات عرضه شده در این حوزه باشید حتما می‌دانید که هوم هاب گوگل نخستین دستگاه هوشمند از این نوع نبوده و پیش‌تر دو کمپانی JBL و Lenovo نیز دستگاه‌های ترکیبی شامل صفحه نمایش و بلندگوی هوشمند مجهز به دستیار مجازی Google Assistant خود را روانه بازار نموده‌اند. بنابراین Google Home Hub در واقع دستگاهی تکراری با برند گوگل محسوب می‌شود.

گوگل هوم هاب از یک نمایشگر 7 اینچی برخوردار بوده و در رنگ‌های متنوعی شامل سفید گچی، زغالی، آکوا و ماسه‌ای عرضه خواهد شد. به گفته گوگل آنها قصد به کارگیری یک دوربین در هوم هاب را نداشتند چرا که مسائل مرتبط با حریم خصوصی در این زمینه مطرح بود و گوگل ترجیح داد کاربران با خیال راحت از Google Home Hub در منزل خود استفاده کنند.

Home Hubاین تصمیم تا حد زیادی منطقی به نظر می‌رسد، هر چند هنوز هم بلندگوی دستگاه به طور پیوسته فعال بوده و تمامی صداهای پیرامونش را دریافت می‌کند. اما به هر حال برای بهره‌مندی از ویژگی‌های هوشمند چنین دستگاه‌هایی باید هزینه داد!

از نظر کارکرد و قابلیت‌ها، هوم هاب گوگل قادر است هر کاری که بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار مجازی گوگل توانایی انجامشان را دارند به خوبی انجام دهد. البته این بار کاربر از یک صفحه نمایش نیز برخوردار خواهد بود، بدین ترتیب می‌توان ویدیوها را به طور مستقیم مشاهده نمود و یا ویژگی‌های امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته یا مواردی از این دست را با سهولت بیشتری مدیریت کرد.

کاربرانی که به تهیه Google Home Hub علاقه‌مند هستند می‌توانند از تاریخ 22 اکتبر این دستگاه ترکیبی را با قیمت 149 دلار تهیه نمایند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *