شبکه و اینترنت

D-Link از روتر جدید خود با پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد

5G

فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G بدون شک داغ‌ترین ترند آینده در دنیای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های قابل حمل خواهد بود. انتظار می‌رود سال 2019 شاهد بروزرسانی اپراتورهای مخابراتی برجسته به این فناوری ارتباطی و پوشش گسترده آن در نقاط مختلف جهان باشیم. همچنین براساس اطلاعاتی منتشر شده نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به این قابلیت ارتباطی نیز در سال میلادی جاری روانه بازار می‌شوند.

در واقع برخی حدس می‌زنند که فناوری نسل پنجم یکی از برجسته‌ترین ارتقاهایی است که کمپانی‌ها را به فکر جایگزینی آن با شبکه‌های وای‌فای رایج خود می‌اندازد.

به هر حال چه فناوری ارتباطی 5G جایگزین اینترنت پهن‌باند کنونی شود یا خیر، به نظر می‌رسد کمپانی D-Link در این زمینه پیش‌قدم شده است. این کمپانی که به طور تخصصی در زمینه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند از روتر جدید خود تحت عنوان DWR-2010 5G NR رونمایی کرد. طبیعتا برگ برنده این روتر نسبت به سایر محصولات موجود در بازار قابلیت پشتیبانی آن از شبکه‌های 5G می‌باشد.

هر کاربری که از یک سیم‌کارت با قابلیت استفاده از اینترنت نسل پنجم برخوردار باشد به راحتی می‌تواند با اتصال روتر به پریز برق در تمام بخش‌های منزل یا دفتر کار کوچک خود از اینترنت بسیار سریع نسل پنجم بهره‌مند شود. در واقع DWR-2010 5G NR یک هات‌اسپات پرسرعت نسل پنجم را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید از نهایت سرعت اینترنت موبایل استفاده کنید.

این روتر همچنین از فناوری‌های VoLTE و سیستم WiFi Mesh دی‌لینک نیز پشتیبانی می‌کند. این سیستم در واقع کمک می‌کند تا نقاطی از منزل یا دفترتان که معمولا سیگنال کمتری را دریافت می‌کنند به شکل بهتری پوشش داده شوند.

به ادعای D-Link این روتر قادر است سرعتی تا حداکثر 3Gbps را ارائه دهد که در این صورت تقریبا 40 بار سریعتر از سرعت متوسطی است که می‌توان از یک اینترنت پهن‌باند ثابت در کشور آمریکا انتظار داشت!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید