سخت‌افزار

آی‌مک‌های اپل با پردازنده‌های جدید بروزرسانی شدند

آی‌مک

اگر این روزها پیگیر اخبار محصولات اپل بوده باشید حتما اطلاع دارید که این کمپانی کامپیوتر یکپارچه iMac Pro خود را با یک گزینه ارتقا گران قیمت بروزرسانی کرد. در این گزینه ارتقا جدید کاربر می‌تواند با پرداخت مبلغ 5200 دلار به 256 گیگابایت حافظه رم پرسرعت دسترسی پیدا کند. اما برای آن دسته از کاربرانی که فعلا از یک آی‌مک معمولی بهره برده و تمایل به ارتقا مشخصات آن دارند، اپل یک گزینه ارتقا جدید را نیز برای آنها ارائه نموده است.

در این بروزرسانی بیشتر بر روی پردازنده‌های آی‌مک تمرکز شده و اگر به دنبال تغییرات ظاهری و یا ویژگی‌های جدیدی در آی‌مک‌های بروز شده هستید باید بگوییم که این اتفاق نیفتاده است. آی‌مک بروز شده از همان طراحی و ظاهر قبلی بهره برده اما به پردازنده‌های جدید و قدرتمند نسل نهم اینتل مجهز شده است.

مدل 21.5 اینچی کامپیوتر یکپارچه آی‌مک اکنون امکان دسترسی به پردازنده 6 هسته‌ای نسل نهم اینتل را می‌دهد و در مدل 27 اینچی نیز شاهد به کارگیری همین مدل از پردازنده‌های اینتل هستیم که البته در صورت تمایل کاربر امکان استفاده از پردازنده‌های 8 هسته‌ای نیز وجود دارد که به ادعای اپل عملکرد کلی دستگاه را تا 2.4 برابر افزایش خواهد داد.

آی‌مک‌های بروز شده همچنین کارت‌های گرافیک جدید و قدرتمند Radeon Pro Vega کمپانی AMD را نیز برای آن دسته از کاربرانی که اجرای بازی‌های سنگین و ویرایش فایل‌های ویدیویی 4K برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است، ارائه می‌دهند.

ظاهرا به غیر از این موارد، ظاهرا تغییرات خاص دیگری در آی‌مک‌های بروز شده به چشم نمی‌خورد اما شایعاتی وجود دارند که حاکی از تلاش اپل برای تولید یک آی‌مک با طراحی جدید می‌باشند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید