سخت‌افزار

اپل ارزش یک تریلیون دلاری خود را مدیون کدام یک از محصولات است؟

apple

همان‌طور که می‌دانید، ارزش اپل اخیراً از مرز یک تریلیون دلار فراتر رفته و کمپانی نامبرده را به یکی از گران قیمت‌ترین توسعه‌دهندگان موجود بر روی کره زمین تبدیل ساخته است، اما به نظر می‌رسد که برخی از خلاقانه‌ترین محصولات اپل نظیر آیفون، آیپد و مک‌بوک‌ها در این مهم هیچ سهمی را به خود اختصاص نداده و تجهیزات جانبی و دانگل‌های دستگاه‌های نامبرده در افزایش ارزش کمپانی مذکور بسیار مفید واقع شده‌اند.

تصمیم کمپانی اپل مبنی بر حذف درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون از محصولات آیفون 7 و 7 پلاس با انتقادهای فراوانی از جانب مصرف‌کنندگان همراه شد، اما این مورد در تبدیل نمودن دانگل 9 دلاری جایگزین به پرفروش‌ترین محصول اپل در فروشگاه Best Buy تأثیراتی بسیاری را به خود اختصاص داده است.

بر طبق گزارش‌های به دست آمده از پلتفرم Ceros، کابل تبدیل USB نوع C به لایتنینگ و آداپتور تبدیل درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون به لایتنینگ در دو سال گذشته موفق به کسب جایگاه نخست پرفروش‌ترین محصولات کمپانی اپل در فروشگاه Best Buy شده‌اند. اگرچه هدفون‌های بیسیم AirPods نیز اخیراً به این دسته‌بندی راه پیدا کرده‌اند، اما وسایل جانبی و دانگل‌های موجود هنوز هم جایگاه خود را با اقتدار حفظ نموده‌اند.

نکته جالب توجه عدم وجود دستگاه‌های آیفون در گزارش‌های خروجی می‌باشد. این مهم از لحاظ منطقی نیز درست است، زیرا دسته‌بندی منتشره تنها محصولات پرفروش کمپانی اپل در فروشگاه اینترنتی Best Buy را پوشش داده و از آنجایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان با استفاده از فروشگاه‌های نامبرده اقدام به خرید آیفون نکرده و آن را مستقیماً از شرکت‌های مخابراتی تهیه می‌نمایند، بنابراین سهم محصولات فوق با کاهش همراه شده است.

ارزش یک تریلیون دلاری کمپانی اپل

فروش موفقیت‌آمیز و چشمگیر دانگل‌های جانبی، به‌خصوص آداپتور جایگزین جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز با احتمال بسیار فراوانی به عدم وجود درگاه فوق در ساختار محصولات آیفون 7 و 7 پلاس و یا خرابی پیش از موعد و سریع آداپتورهای تبدیل و نیاز به تهیه و خرید واحدی دیگر باز می‌گردد.

منبع: WCCFTech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید