سخت‌افزار

لپ‌تاپ‌های Chromebook 13 ایسر با قیمت پایه 650 دلار در راهند

Chromebook 13

کمپانی ایسر نوت‌بوک‌های جدید خود مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS را در ماه می سال جاری میلادی عرضه می‌کند. این کمپانی سرانجام تاریخ عرضه و قیمت دقیق این لپ‌تاپ‌های جدید را اعلام نمود. دو مدل Chromebook 13 و Chromebook Spin 13 از ماه سپتامبر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

هر دو مدل از بدنه‌ای کاملا آلومینیومی، نمایشگر 13.5 اینچی با وضوح 2256 در 1504 پیکسل، از نوع IPS با نسبت تصویر 3:2 و تاچ‌پد با محافظ گوریلا گلس برخوردار می‌باشد. کروم‌بوک 13 که یک نوت‌بوک با طراحی سنتی و کلاسیک محسوب می‌شود از قیمت پایه 650 دلاری برخوردار بوده و از پردازنده Intel Core i3، هشت گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. ضمنا کاربر در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت 100 دلار دیگر، لپ‌تاپ را با پردازنده i5 تهیه نماید.

Chromebook 13

کروم‌بوک اسپین 13 از یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش 360 درجه برخوردار است که آن را به یک تبلت تبدیل می‌کند. کانفیگ پایه این مدل از یک پردازنده Core i3، هشت گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی برخوردار بوده و با قیمت پایه 750 دلار عرضه می‌شود. بالاترین کانفیگ این مدل 950 دلار قیمت داشته و با یک پردازنده Core i5، شانزده گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌گردد.

ایسر با عرضه نوت‌بوک‌های Chromebook 13 خود شرکت‌هایی که کارمندان آنها از سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری استفاده می‌کنند را مورد هدف قرار داده است. در مقایسه با سایر کروم‌بوک‌ها، مدل‌های جدید Acer از نظر مشخصات فنی در سطح بالاتری قرار دارند و البته گران‌تر نیز هستند. برای مثال Pixelbook گوگل در حال حاضر با قیمت 999 دلار در دسترس بوده و اخیرا با قیمت حراجی 750 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید