لپ‌تاپ

اچ‌پی x360 14 باریک‌ترین کروم‌بوک کانورتیبل دنیا معرفی شد

x360 14

کمپانی اچ‌پی یکی از بازیگران اصلی در بازار لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک محسوب می‌شود که مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی امروز از باریک‌ترین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل Chrome OS دنیا رونمایی کرد. این دستگاه با نام HP x360 14 در واقع جانشینی برای مدل محبوب ایکس‌360 که سال گذشته عرضه شده بود محسوب می‌شود.

برخلاف مدل اول که از یک نمایشگر نسبتا کوچک 11 اینچی بهره می‌برد، این بار اچ‌پی از یک صفحه نمایش 14 اینچی برای ایکس360 جدید استفاده نموده است. این لپ‌تاپ از یک لولای 360 درجه برخوردار می‌باشد که قابلیت قرارگیری صفحه نمایش در چهار حالت مختلف را برای کاربر فراهم می‌نماید.

لپ‌تاپ HP x360 14 از یک نمایشگر تمام لمسی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی برخوردار بوده و کاربر می‌تواند این محصول را با پردازنده نسل هشتم Core i3 یا Core i5 اینتل سفارش دهد. حافظه رم در نظر گرفته شده برای کروم‌بوک جدید اچ‌پی 8 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی پرسرعت SSD نیز در اختیار کاربر قرار دارد.

از نظر درگاه‌های ارتباطی در لپ‌تاپ ایکس360 جدید شاهد دو پورت USB Type-C، یک پورت USB Type-A، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری استاندارد و در نهایت یک شیار مخصوص قرار دادن کارت حافظه از نوع microSD هستیم. تیم طراحی اچ‌پی تمام این درگاه‌ها را بر روی بدنه‌ای با ضخامت تنها 16 میلی‌متر تعبیه نموده که قابل توجه است.

کمپانی HP کروم‌بوک کانورتیبل جدیدش را بیشتر برپایه مدل بسیار موفق کروم‌بوک ایکس2 خود طراحی نموده و قصد دارد آن را به عنوان محصولی رده بالا به بازار عرضه کند. باتوجه به موفقیت کروم‌بوک ایکس2 اچ‌پی دریافت که کاربران به دنبال گزینه‌هایی رده بالا و قدرتمند مجهز به سیستم عامل Chrome OS می‌باشند.

شایان ذکر است کمپانی اچ‌پی فروش x360 14 را از 21 اکتبر در منطقه ایالات متحده آغاز خواهد نمود. انتظار می‌رود باریک‌ترین کروم‌بوک دنیا با قیمت 599 دلار از طریق سایت رسمی اچ‌پی و بست بای قابل تهیه باشد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید