سخت‌افزار

مشخصات نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل فاش شد

مشخصات نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل فاش شد

براساس شایعات به نظر می‌رسد اینتل در جریان برگزاری نمایشگاه CES از پردازنده‌های نسل دهم خود تحت عنوان Comet Lake-S رونمایی کند. احتمالا عرضه این پردازنده‌ها در سه ماهه دوم سال آینده میلادی انجام خواهد شد. در همین راستا اطلاعات جدیدی از دهمین نسل از پردازنده‌های دسکتاپ سری Core که با سوکت LGA1200 سازگاری خواهند داشت، منتشر شده است.

قابلیت HyperThreading یکی از ویژگی‌های اصلی در نسل دهم پردازنده‌های سری Core محسوب خواهد شد که احتمالا در تمامی مدل‌ها به کار می‌رود. سری رده بالای Core i9 با 10 هسته و 20 رشته پردازشی و 20 مگابایت حافظه کش سطح 3 بهره می‌برد. پردازنده‌های سری Core i7 نیز با 8 هسته و 16 رشته پردازشی به همراه 16 مگابایت حافظه کش سطح 3 عرضه خواهند شد.

مشخصات نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل فاش شد

سری محبوب و البته کارآمد Core i5 نیز از 6 هسته و 12 رشته پردازشی به همراه 12 مگابایت حافظه کش سطح 3 برخوردار هستند. در نهایت سری ارزان قیمت Core i3 نیز در دو رده شامل سری i3-103xx با 4 هسته و 8 رشته پردازشی و 8 مگابایت حافظه کش L3 و سری i3-101xx با 4 هسته و 8 رشته پردازشی و 6 مگابایت حافظه کش L3 عرضه خواهد شد.

پردازنده‌های سری Core i7 و Core i9 از خانواده Comet Lake پشتیبانی بومی از حافظه‌های رم دو کاناله DDR4 با حداکثر فرکانس 2933 مگاهرتزی را ارائه نموده و این در حالیست که دو سری ارزان‌تر Core i5 و Core i3 از ماژول‌های رم DDR4-2667 پشتیبانی خواهند نمود.

اینتل در نسل دهم پردازنده‌های سری Core از قابلیت Turbo Boost Max 3.0 رونمایی خواهد کرد که پیش‌تر به صورت انحصاری تنها در پردازنده‌های عملکرد بالا یا HEDT به کار می‌رفت. براساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا این قابلیت می‌تواند فرکانس کاری پردازنده‌ها را تا 300 مگاهرتز افزایش دهد. علاوه بر این قابلیت Turbo Boost نیز همچنان حضور خواهد داشت.

مشخصات نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل فاش شد

یک ویژگی جدید و مرموز تحت عنوان Thermal Velocity Boost نیز وجود دارد که فرکانس کاری هسته‌ها را براساس میزان فشار کاری هسته یا رشته‌های پردازشی تنظیم می‌کند. نسل دهم پردازنده‌های سری Core بر پایه لیتوگرافی 14 نانومتری تولید شده و طراحی توان حرارتی بسیار مناسب 65 واتی آنها نشان از سخت‌گیری اینتل برای کاهش مصرف انرژی و تولید گرما توسط این پردازنده‌ها دارد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *