سخت‌افزار

کمپانی سیلیکون پاور از دیسک جامد P34M85 خود پرده برداشت

silicon power

کمپانی سیلیکون پاور امروز از دیسک ذخیره‌ساز جامد خود تحت عنوان P34M85 پرده برداشت. محصول فوق که بر پایه ابعاد استاندارد M.2-2280 توسعه یافته است ویژگی‌هایی از جمله نسخه سوم رابط انتقال داده PCI-Express x4 و پروتکل NVME 1.2 را تحت پشتیبانی خود قرار داده است، اما کمپانی سیلیکون پاور متأسفانه هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص ترکیب تراشه کنترلر و حافظه NAND نهفته موجود در ساختار مدار چاپی و قسمت زیرین پخش‌کننده گرمای داخلی را از جانب خود منتشر نکرده است.

دیسک جامد فوق در نسخه‌های 240، 480 و 960 گیگابایتی روانه بازار شده و بر اساس گمانه‌‌زنی‌های مختلف از پیکربندی HMB استفاده می‌نماید (این مهم هیچ‌گونه تراشه حافظه دینامیکی را در مدار چاپی دیسک قرار نداده و از بخش اندکی از حافظه اصلی سیستم به‌منظور نگهداری داده‌های مورد نیاز خود بهره می‌جوید)، اما درستی آن هنوز مورد تائید قرار نگرفته است. محصول P34M85 نرخ انتقال داده با سرعتی بیشتر از 2700 مگابایت بر ثانیه خوانش و 1400 مگابایت بر ثانیه نوشت را به‌صورت متوالی برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان آورده و عملکرد صحیح و بی‌عیب و نقص آن با 5 سال گارانتی مورد تضمین قرار گرفته است. قیمت نهایی دیسک جامد معرفی شده هنوز مشخص نشده است.

دیسک جامد P34M85 سیلیکون پاور

دیسک‌های جامد از زمان عرضه تاکنون توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای را در میان مصرف‌کنندگان به دست آورده و بدون شک در آینده‌ای نزدیک دیسک‌های سخت را به‌صورت کامل از صحنه روزگار محو می‌نمایند. افزایش چشمگیر سرعت انتقال اطلاعات و حذف بخش‌های مکانیکی دیسک‌های سنتی نظیر پلاتر دوار از جمله کوچک‌ترین ویژگی‌های به ارمغان آورده شده توسط این دسته از سخت‌افزارهای ذخیره‌ساز به شمار می‌روند که در زمینه فزونی چشمگیر سرعت خوانش و نوشت اطلاعات و جلوگیری از بروز مشکلات دیسک‌های سخت تأثیرات بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند، اما تهیه و خرید آن‌ها هنوز به دلیل عدم بلوغ کامل فناوری و قیمت بالای محصولات برای برخی از افراد به عنوان یک گزینه مطرح نمی‌باشد.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید