سخت‌افزار

گیگابایت درایوهای وضعیت جامد NVMe M.2 خود را گسترش می‌دهد

گیگابایت

کمپانی گیگابایت امروز اعلام کرد که قصد گسترش درایوهای وضعیت جامد خود را دارد. این تولیدکننده موفق تایوانی که در زمینه تولید تجهیزات کامپیوتری جزو برندهای صاحب‌نام محسوب می‌شود راهکارهای جدید خود را با فناوری NVMe M.2 به بازار عرضه خواهد نمود. گیگابایت پیش‌تر سری UD PRO از درایوهای حالت جامد با فناوری ارتباطی ساتا 3 را معرفی کرده بود و حالا قصد توسعه این بخش از محصولاتش را دارد.

درایوهای SSD جدید این شرکت از پروتکل NVMe برای انتقال اطلاعات و فرم فکتور M.2 برخوردار بوده و قرار است در ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی به بازار عرضه شوند. براساس اطلاعات منتشر شده در صفحه رسمی محصول، نسخه 256 گیگابایتی از سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب 1200 و 800 مگابایت بر ثانیه بهره برده که در مدل 128 گیگابایتی نیز این اعداد به 1100 و 500 مگابایت بر ثانیه کاهش می‌یابند.

گیگابایت

درایوهای وضعیت جامد جدید گیگابایت از مشخصات استاندارد درایوهای 2280 بهره برده و از طریق رابط PCIe Gen3 x2 M.2 به کامپیوتر متصل می‌شود. بدین ترتیب دیگر به کابل‌هایی که برای تامین برق و اتصال درایوهای ساتا 3 لازم بودند، نیازی نیست. این موضوع همچنین به جریان یافتن بهتر هوا درون کیس و دفع موثر حرارت ایجاد شده خواهد شد که در نتیجه عملکرد بهتری را برای این نوع درایوهای SSD به ارمغان می‌آورد.

معماری NVMe عملکرد به مراتب بالاتری را در زمینه سرعت‌های خواندن و نوشتن نسبت به درایوهای وضعیت جامد رایج SATA ارائه می‌کند. همچنین به لطف قابلیت M.2 Thermal Guards موجود در مادربردهای گیگابایت، کاربران می‌توانند از بهبود عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به قیمت پرداختی برای درایوهای وضعیت جامد NVMe M.2 بهره‌مند شوند.

به منظور کسب اطمینان از عملکرد پایدار و عالی در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات، گیگابایت درایوهای SSD جدید خ.د را بر روی مادربردهایش با چیپست‌های مختلف و فشار کاری بالا مورد آزمایش قرار داده تا در هر شرایطی بهترین کارایی را به کاربر ارائه دهند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید