نرم‌افزار

ابزار بنچمارک‌گیری FrameView انویدیا با دقت بالا ارایه شد

ابزار بنچمارک‌گیری FrameView انویدیا با دقت بالا ارایه شد

کمپانی انویدیا به تازگی یک ابزار بنچمارک‌گیری رایگان تحت عنوان FrameView را ارایه کرده است. به ادعای انویدیا این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد با دقت بسیار بالایی پارامترهای مختلفی در خصوص GPU کارت گرافیک خود از جمله نرخ فریم، زمان فریم‌ها، مصرف برق، عملکرد به ازای وات و بسیاری دیگر را اندازه‌گیری کنند. نکته جالب در خصوص این ابزار سازگاری با پردازشگرهای گرافیکی کمپانی رقیب یعنی AMD است که البته در بخش اندازه‌گیری میزان مصرف برق چندان دقیق عمل نمی‌کند.

ابزار بنچمارک‌گیری جدید Nvidia فقط برای پلتفرم ویندوز ارایه شده و تقریبا از تمامی عناوین دنیا که بر مبنای APIهای مطرح نظیر DirectX 9، 10، 11 و 12، OpenGL، Vulkan و UWP توسعه یافته‌اند، پشتیبانی خواهد نمود. به اعتقاد انویدیا، کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار FrameView که فعلا در نسخه بتا قرار دارد، عملکرد و مصرف برق GPU کارت گرافیک خود را اندازه‌گیری کنند. کاربران با به‌کارگیری فریم‌ویو دیگر نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای بنچمارک‌گیری مختلف نداشته و می‌توانند اطلاعات مربوط به بیش از 30 فاکتور تحلیلی و مهم را به‌صورت یک‌جا اندازه‌گیری کنند.

ابزار بنچمارک‌گیری FrameView انویدیا با دقت بالا ارایه شد

ابزار بنچمارک‌‌گیری جدید انویدیا به‌گونه‌ای توسعه یافته که بسیار سبک بوده و تاثیر بسیار کمی بر روی عملکرد کارت گرافیک هنگام بنچمارک‌گیری داشته باشد. هنگام بنچمارک‌گیری کاربر می‌تواند شاخص‌های عملکردی و وضعیت پردازشگر گرافیکی را به‌صورت همزمان مشاهده نماید. به گفته انویدیا، پردازشگرهای گرافیکی AMD به علت استفاده از API ویژه که مقداری بین برق چیپ و برق برد را برای پارامتر مصرف برق ارایه می‌دهد نتایج دقیقی را در FrameView به همراه نخواهند داشت. کاربر می‌تواند خروجی ابزار فریم‌ویو را در اکسل و یا نرم‌افزارهای مشابه دیگر مشاهده نموده و اگر کمی به ابزارهای چارت و گراف‌سازی در این نرم‌افزارها آشنایی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید اطلاعات را به‌صورت گرافیکی در یک چارت یا گراف مورد بررسی قرار دهید.

منبع: techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید