هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI برای توسعه فناوری‌های AI

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI برای توسعه فناوری‌های AI

مایکروسافت امروز از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری خود در شرکت تحقیقاتی Open AI خبر داد. این دو کمپانی در طی یک قرارداد همکاری چندین ساله قرار است بر روی هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی‌های مرتبط با زیرساخت‌های پردازش ابری Azure مایکروسافت، کار کنند. کمپانی Open AI در سال 2015 با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران مطرح سیلیکون ولی نظیر پیتر تیل، سم آلتمن، رید هافمن و چند تن دیگر به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی شروع به کار کرد.

OpenAI در سال میلادی جاری یک شرکت انتفاعی را تحت مدیریت خود به ثبت رساند تا خارج از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به فعالیت بپردازد. این کمپانی با استخدام تعداد زیادی محقق در زمینه هوش مصنوعی قصد دارد تکنولوژی‌ها و مفاهیم فعلی این حوزه را توسعه دهد. علاوه بر این، OpenAI در تلاش است تا بر روی میزان امنیت و نگرانی‌هایی که در خصوص هوش مصنوعی وجود دارد نیز تمرکز ویژه‌ای داشته باشد.

سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI برای توسعه فناوری‌های AI

به گفته این کمپانی، سرمایه‌گذاری انجام شده توسط مایکروسافت به OpenAI اجازه می‌دهد تا در زمینه هوش مصنوعی عمومی فعالیت‌های خود را گسترش دهد. هوش مصنوعی عمومی یکی از بخش‌های کلیدی در این حوزه است که در واقع به کامپیوتر اجازه می‌دهد یک موضوع را نه تنها مانند یک انسان بلکه به مراتب بهتر از آنها درک کنند. این می‌تواند آغازگر راهی باشد که به کامپیوترها توانایی مسلط شدن بر روی چندین موضوع مختلف را خواهد داد.

به گفته آلتمن، پیاده‌سازی هوش مصنوعی عمومی به‌صورت ایمن و با امنیت مناسب بسیار مهم بوده و درآمدهای حاصل از آن نیز باید به‌صورت گسترده و مناسبی توزیع شود. مایکروسافت اعلام کرده همکاری‌اش با OpenAI در زمینه ایجاد تکنولوژی‌های جدید هوش مصنوعی بر روی سرویس پردازش ابری Azure خواهد بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید