موبایل

اپل تولید iPhone 6S و iPhone SE را متوقف می‌کند

iPhone 6S

هفته گذشته اپل به طور رسمی اعلام کرد که تولید آیفون ایکس که سال گذشته آن را روانه بازار کرده بود، متوقف خواهد شد. این محصول نخستین گوشی هوشمند اپل مجهز به یک صفحه نمایش OLED محسوب می‌شد که از ویژگی‌های جدید مانند شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد.

اپل همواره به پشتیبانی مناسب و چند ساله از محصولاتش معروف بوده و هست، اما مسلما کسی نباید انتظار داشته باشد این کمپانی آیفون‌های چند سال قبل را همچنان تولید کند. به همین جهت براساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد این کمپانی تولید گوشی‌های هوشمند iPhone 6S، 6S Plus و iPhone SE را نیز متوقف نموده است.

باتوجه به تصمیمات جدید اپل، مدل iPhone X دیگر از طریق فروشگاه آنلاین اپل قابل تهیه نبوده و این موضوع در خصوص سه مدل مذکور دیگر نیز صادق می‌باشد. در حال حاضر کاربرانی که به هر دلیل قصد تهیه آیفون 6 اس، 6 اس پلاس و SE را دارند تنها راهکار موجود مراجعه به بازارهای ثالث و خرده فروشی‌های معتبر خواهد بود.

دو مدل iPhone 6S و 6S Plus در ماه سپتامبر 2015 و مدل iPhone SE که به عنوان نسخه‌ای مقرون به صرفه از آیفون مطرح بود نیز در ماه مارس 2016 به بازار عرضه شدند. نکته جالب اینکه این سه مدل آخرین آیفون‌هایی بودند که به همراه جک هدفون 3.5 میلی‌متری استاندارد عرضه شدند. متاسفانه مانند برخی دیگر از کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند، اپل نیز تصمیم گرفت این رابط اتصال هدفون دوست داشتنی را حذف کند.

این اتفاق اولین بار برای آیفون 7 که سال 2016 روانه بازار شد رخ داد و کاربرانی که از هدفون‌های معمول بازار برخوردار بوند به ناچار باید یک تبدیل مخصوص را برای تبدیل جک 3.5 میلی‌متری به لایتنینگ تهیه می‌کردند.

در حالی که بسیاری توقف تولید دو مدل iPhone 6S و 6S Plus را منطقی می‌دانند اما برخی کاربران از اینکه اپل تولید آیفون SE را نیز متوقف کرده متعجب هستند. این آیفون با قیمت مناسب 350 دلار برای آن دسته از کاربرانی که توان خرید مدل‌های جدید iPhone را نداشتند عرضه گردید.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید