موبایل

وان‌پلاس به تولید گوشی‌های هوشمند کوچکتر علاقه‌مند است

گوشی‌های هوشمند

گوشی‌های هوشمندی که این روزها از آنها استفاده می‌کنیم از نظر ابعاد صفحه نمایش رشد زیادی داشته‌اند که البته اصلا نکته بدی به حساب نمی‌آید. در واقع با بزرگتر شدن صفحه نمایش گوشی‌ها می‌توانیم از تماشای ویدیوهای با کیفیت، وب‌گردی و انجام بازی‌های مختلف لذت دوچندانی ببریم. اما یکی از معایبی که این موضوع به دنبال دارد افزایش ابعاد کلی گوشی‌های هوشمند است که طبیعتا استفاده از آنها را دشوار می‌کند.

اما به نظر می‌رسد کمپانی چینی وان‌پلاس که مانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر در رایج کردن تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به صفحات نمایش بزرگ مقصر است، هنوز هم به تولید گوشی‌هایی با صفحه نمایش کوچک علاقه‌مند می‌باشد.

پیت لائو، مدیرعامل این کمپانی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت پی‌سی مگ اعلام کرد که وان‌پلاس در صورتی که کوچکتر شدن صفحات نمایش به حل مشکل شارژدهی کم باتری کمک کند، چنین محصولاتی را حتما تولید خواهد نمود.

به گفته لائو، اگر واقعا بتوانیم مشکلات شارژدهی باتری‌های فعلی را با کوچکتر کردن صفحات نمایش برطرف نماییم حتما این کار را انجام خواهیم داد. در واقع این روزها بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ را مورد استفاده قرار می‌دهند اما اگر به این صنعت نگاهی دقیق بیندازیم متوجه می‌شویم که در طول زمان تکنولوژی‌های مرتبط با باتری قادر نبودند خود را با افزایش ابعاد صفحات نمایش هماهنگ کنند. اکنون در شرایط حساسی به سر می‌بریم، شرایطی که گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه نمایش‌های بزرگ باید از باتری‌های بزرگی نیز برخوردار باشند تا شارژدهی قابل قبولی را شاهد باشیم.

به همین دلیل وقتی صفحه نمایش یک گوشی هوشمند کوچک می‌شود طبیعتا ابعاد کلی دستگاه نیز کوچک شده و فضای کمتری را برای به کار بردن یک باتری مناسب در اختیار مهندسین بخش طراحی کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. از این رو معمولا گوشی‌های هوشمندی با صفحه نمایش یا ابعاد کوچک معمولا از عمر باتری به مراتب کمتری برخوردار هستند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید