موبایل

حافظه 512 گیگابایتی eUFS 3.0 سامسونگ حداقل دو برابر سریعتر از قبل

eUFS 3.0

در حالی که ظرفیت فضای ذخیره‌سازی در گوشی‌های هوشمند به خصوص با افزایش حجم فایل‌های چندرسانه‌ای که به صورت آنلاین استریم می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردارند، سرعت راهکارهای ذخیره‌سازی برای تبادل اطلاعات سریع و کارآمد نیز به همان اندازه مهم تلقی می‌گردد. این موضوع بدان جهت حائز اهمیت است که هرچه سرعت خواندن و نوشتن در راهکارهای ذخیره‌سازی بالاتر باشد طبیعتا اطلاعات نیز با سرعت بیشتری بر روی دستگاه کاربر ذخیره خواهند شد.

اما خبر خوب این است که کمپانی سامسونگ اعلام نموده در آینده‌ای نزدیک قصد دارد تولید انبوه چیپ‌های حافظه فلش 512 گیگابایتی از نوع eUFS 3.0 را آغاز نماید. به گفته سامسونگ این کمپانی در حال آماده‌سازی حافظه‌های جدید 512 گیگابایتی است که سرعت آنها نسبت به نسل قبلی حداقل دو برابر سریعتر خواهد بود اما اینکه افزایش سرعت مذکور در استفاده‌های واقعی و روزمره نیز احساس شود هنوز مشخص نیست.

به گفته چئول چوی، نایب رییس اجرایی بخش فروش و بازاریابی حافظه در شرکت سامسونگ الکترونیکس در این خصوص گفته است:

با آغاز تولید انبوه حافظه‌های جدید 512 گیگابایتی eUFS 3.0 کاربران می‌توانند از مزیت فضای ذخیره‌سازی پرسرعت در گوشی‌های هوشمند خود بهره‌مند شود. در واقع حافظه‌های جدید سامسونگ سطح عملکردی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند که تا پیش از این فقط در لپ‌تاپ‌های فوق باریک قابل دسترس بود. با گسترش مدل‌های موجود در حافظه‌های eUFS 3.0 که شامل نسخه 1 ترابایتی هم می‌شود، می‌توانیم نقش بسیار موثری را در توسعه راهکارهای ذخیره‌سازی بازار دستگاه‌های موبایل ایفا نماییم.

این چیپ حافظه جدید در ماه میلادی جاری عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد در دستگاه‌هایی مانند گلکسی فولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که آیا گلکسی اس10 نیز به این نوع از حافظه‌ها مجهز خواهد بود یا خیر، اما براساس گزارشات منتشر شده اخیر و همچنین این واقعیت که پرچمداران جدید سری گلکسی اس دیرتر از زمانی که انتظار داشتیم عرضه خواهند شد، این احتمال وجود دارد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *