موبایل

گوشی گیمینگ سامسونگ به تراشه گرافیکی سفارشی مجهز خواهد بود

samsung-galaxy-note-9

همان طور که می‌دانید چندین کمپانی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شناخته شده نظیر ریزر، شیائومی، نوبیا، ایسوس و هواوی در گذشته‌ای نه چندان دور گوشی‌های هوشمند گیمینگ خود را به بازار عرضه کردند. براساس شایعات به نظر می‌رسد سامسونگ نیز به این حوزه جدید علاقه‌مند بوده و در تلاش است محصول خود را به زودی معرفی نماید.

براساس اطلاعات که یک منبع چینی در ماه ژوئن منتشر کرد، سامسونگ قرار بود یک چیپ گرافیکی اختصاصی و کاملا سفارشی را طراحی کند تا بر روی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت خود مورد استفاده قرار دهد. این اقدام پیش‌تر توسط اپل نیز انجام شده است، به طوری که با تجهیز چیپست A11 Bionic به یک تراشه گرافیکی سفارشی، از آن در گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس استفاده کرد.

باتوجه به موفقیتی که اپل با این چیپست بدست آورد، حالا به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در تلاش است تا یک تراشه گرافیکی ویژه را در گوشی هوشمند گیمینگ خود مورد استفاده قرار دهد. هنوز هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی این گوشی هوشمند در دست نیست اما از آنجایی که سامسونگ از رم 8 گیگابایتی در پرچمداران خود استفاده کرده است این انتظار می‌رود تا شاهد همین میزان رم در این محصول جدید نیز باشیم.

همچنین این احتمال وجود دارد که گوشی مذکور از 128 گیگابایت حافظه داخلی و یک سیستم خنک کننده مبتنی بر آب و فیبرهای کربن، مشابه گلکسی نوت 9 برخوردار باشد. اکثر پرچمداران، گوشی‌های رده‌ بالا و رده متوسط سامسونگ که اخیرا عرضه شده‌اند از طراحی صفحه نمایش با نسبت تصویر 18.5:9 و اینفینیتی بهره می‌برند.اما به نظر می‌رسد گوشی گیمینگ سامسونگ از نسبت تصویر 19.5:9 برخوردار باشد که اندکی بلندتر است.

منبع: gizmochina

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید