سخت‌افزار

ایسوس از کارت RAID جدید Hyper M.2 x16 Card V2 رونمایی کرد

ایسوس از کارت RAID جدید Hyper M.2 x16 Card V2 رونمایی کرد

کمپانی ایسوس امروز از جدیدترین کارت‌ افزایشی M.2 NVMe RAID خود تحت عنوان Hyper M.2 x16 Card V2 رونمایی کرد. این کارت در واقع جانشینی برای محصول مشابه‌ای است که ایسوس در سال 2017 نخستین بار آن را روانه بازار کرد. این کارت توسعه جدید از اجزای الکترونیکی ارتقا یافته بهره برده و هر کدام از چهار اسلات آن توان تضمین شده 14 واتی را ارائه می‌دهند.

این کارت یک لینک PCI-Express 3.0 x16 را به چهار اسلات M.2-22110 تقسیم می‌کند که هر کدام به یک اتصال الکتریکی PCI-Express 3.0 x4 متصل هستند. هیچ مدار سوییچ PCIe داخلی در این کارت وجود ندارد و به همین دلیل مادربرد شما باید از بخش‌بندی مسیر PCIe برخوردار باشد که بسیاری از مادربردهای HEDT بازار که در سال 2016 و یا بالاتر تولید شده‌اند از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

ایسوس از کارت RAID جدید Hyper M.2 x16 Card V2 رونمایی کرد

کارت توسعه Hyper M.2 x16 Card V2 ایسوس از ویژگی RAID مجازی بر روی پردازنده اینتل یا VROC نیز پشتیبانی نموده و همچنین برای سازگاری با پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper نیز بهینه شده و مورد آزمایش قرار گرفته است تا کارایی خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد.

ایسوس راهکار دمایی به کار گرفته شده در این کارت توسعه را نسبت به گذشته تغییر نداده است. هنوز هم می‌توان یک محافظ آلومینیومی بزرگ را مشاهده کرد که تقریبا تمام سطح کارت را پوشانده و در زیر آن نیز یک فن با هدایت جریان هوا بر روی تمام سطح اجزای الکترونیکی کارت، آن را خنک می‌کند. البته در صورت تمایل کاربر می‌تواند این فن را خاموش کند.

متاسفانه ایسوس هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان عرضه Hyper M.2 x16 Card V2 و قیمت آن منتشر نکرده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید