سخت‌افزار

کمپانی ایسوس مادربرد ROG Crosshair VIII Impact خود را روانه بازار کرد

کمپانی ایسوس مادربرد ROG Crosshair VIII Impact خود را روانه بازار کرد

کمپانی ایسوس در طی هفته گذشته مادربرد ROG Crosshair VIII Impact پرچم‌دار AM4 خود را در سکوت رسانه‌ای روانه بازار کرده است. این محصول که بر پایه چیپست X570 ای‌ام‌دی طراحی شده و قابلیت پشتیبانی از نسل سوم پردازنده‌های رایزن را به ارمغان آورده است در مقایسه با مشخصات فنی استاندارد Mini-ITX اندکی بزرگ‌تر بوده و از طول بیشتری برخوردار است (موقعیت حفره‌های پیچ مادربرد تغییر نکرده‌اند). منطق پشت پرده افزایش طول برد مدار چاپی این مادربرد در طراحی چهارچوب‌های کیس نهفته است. بسیاری از چهارچوب‌های کیس سری ITX از تعداد دو شکاف توسعه برای نصب صحیح کارت‌های گرافیک دو اسلاته برخوردار بوده و کمپانی ایسوس بر این باور است که استفاده از این فضای اضافی برای افزودن ویژگی‌های بیشتر به مادربرد باید در دستور کار قرار گیرد. مادربرد ROG Crosshair VIII Impact از لحاظ فنی در دسته محصولات سری Mini-DTX طبقه‌بندی می‌شود، اما کمپانی ایسوس بر این باور است که امکان نصب آن در بسیاری از کیس‌های ITX دارای دو شکاف توسعه میسر می‌باشد (ابعاد این مادربرد برابر با 203 میلی‌متر طول و 170 میلی‌متر عرض می‌باشد).

میزان انرژی مورد نیاز مادربرد ROG Crosshair VIII Impact از طریق تلفیقی از دو اتصال 24 پین ATX و 8 پین EPS تأمین شده و جریانی روان به‌وسیله یک مدار رگلاتور هشت فاز در اختیار سی‌پی‌یو قرار می‌گیرد. سوکت AM4 با استفاده از سیم‌کشی مناسب مستقیماً به دو اسلات حافظه DIMM، تنها شکاف توسعه PCI-Express 4.0 x16 و اسلات جالب توجه SO-DIMM متصل شده است. اسلات SO-DIMM از لحاظ فیزیکی یک شکاف توسعه دارای سیم‌کشی PCIe 4.0 به شمار می‌رود که با میزبانی یک دستگاه جداگانه، امکان نصب تعداد دو حافظه جامد M.2 2280 را فراهم آورده است. تعداد چهار درگاه ساتا شش تکمیل‌کننده اتصالات حافظه مادربرد به شمار می‌روند.

از جمله دیگر مشخصات فنی و ویژگی‌های قابل پشتیبانی توسط مادربرد ROG Crosshair VIII Impact می‌توان به کدک صوتی Realtek ALC1220، تراشه تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ Sabre ES9023P، فناوری بیسیم 802.11ax Wi-Fi 6 WLAN، بلوتوث 5.0، مجموع 10 درگاه USB 3.1، صفحه پشتی جهت افزایش استحکام و اتلاف حرارت و … اشاره کرد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *