سخت‌افزار

درایو وضعیت جامد IUSP33F توسط ADATA معرفی شد

IUSP33F

کمپانی ADATA یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه ماژول‌های حافظه DRAM و محصولات برپایه حافظه‌های فلش NAND محسوب می‌شود. این کمپانی امروز از درایو وضعیت جامد IUSP33F PCIe رونمایی کرد. این درایو SSD از ابعادی حدودا 80 درصد جمع و جورتر نسبت به درایوهای وضعیت جامد معمول M.2 2242 برخوردار می‌باشد.

رابط اتصال PCIe Gen3x2 و حافظه فلش سه‌ بعدی عملکرد و دوام بالا را تضمین خواهند کرد. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت IUSP33F به لطف ابعاد کوچک و باریکش در انواع تبلت، نوت‌بوک، دستگاه‌های هیبریدی، مینی کامپیوترها، کلاینت‌های باریک و گجت‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرد.

فناوری حافظه‌های فلش سه بعدی و پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تولید، درایوهای وضعیت جامد به طور پیوسته سبک‌تر و جمع و جورتر می‌شوند. محصول جدی ای‌دیتا نیز از این موضوع مستثنی نبوده و به لطف پکیچ BGA با ابعاد 11.5 در 13 میلی‌متری و حافظه فلش NAND، درایو IUSP33F را می‌توان با یک حافظه eMMC مقایسه کرد.

درایو وضعیت جامد جدید ای‌دیتا علیرغم ابعاد کوچکش از سطح عملکردی بالایی برخوردار است. رابط اتصال PCIe Gen3x2 که مشابه استاندارد NVMe 1.3 محسوب می‌شود امکان دستیابی به سرعت خواندن 1195 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 940 مگابایت بر ثانیه را میسر کرده است. همچنین سرعت خواندن و نوشتن تصادفی IOPS به ترتیب 140000 و 114000 می‌باشد.

این درایو وضعیت جامد از Host Memory Buffer به منظور حفظ عملکرد بدون نیاز به ادغام شدن با DRAM را برای مواقعی که فشار کاری زیاد است، پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی با استفاده از هاست مموری برای مدیریت فلش به کاهش مصرف انرژی درایو نیز کمک شایانی خواهد نمود. علاوه بر این، IUSP33F با بهره‌گیری از حافظه فلش سه بعدی ظرفیت ذخیره‌سازی بالای 128 الی 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

درایو SSD جدید ای‌دیتا از تکنولوژی تصحیح کد خطای LDPC و SRAM پشتیبانی نموده و دامنه وسیعی از خطاهای دیتا را به منظور انتقال اطلاعات مطمئن و همچنین افزایش عمر مفید درایو برطرف می‌نماید.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید