سخت‌افزار

درایو وضعیت جامد Micron 5210 ION به طور عمومی عرضه می‌‌شود

Micron 5210 ION

کمپانی مایکرون تکنولوژی امروز به طور رسمی عرضه عمومی درایو وضعیت جامد Micron 5210 ION خود را آغاز نمود. این درایو SSD که در کلاس درایوهای سازمانی با رابط اتصال SATA طراحی شده است، نخستین درایو مجهز به حافظه‌های پرسرعت QLC به حساب می‌آید که در ماه می به صورت محدود برای تعدادی از مشتریان و شرکای تجاری عرضه شد.

اما با عرضه عمومی و انبوه این درایو وضعیت جامد پرسرعت، مایکرون جایگاه خود را در بازار درایوهای مجهز به فناوری QLC استحکام خواهد بخشید، بازاری که مدتی پیش کروشیال درایو وضعیت جامد P1 NVMe QLC خود را در آن عرضه نموده است.

حافظه‌های فلش NAND سه بعدی مایکرون با چگالی بالا و به صورت 64 لایه‌ای طراحی شده و یک ترابایت فضا را تنها بر روی یک چیپ ارائه می‌دهد. تکنولوژی به کار رفته در Micron 5210 ION به متخصصین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گزینه‌های قابل توجه و کارآمد را ارائه می‌دهد. به لطف رابط اتصال SATA و همچنین ارزش خرید و سرعت فناوری QLC NAND که ترکیبی قدرتمند را تشکیل داده‌اند، این درایو وضعیت جامد توسط بسیاری از افراد قابل استفاده خواهد بود.

به گفته گاتام شاه، مدیرعامل شرکت کلفکس اینترنشنال، که یکی از ارائه دهندگان شناخته شده در بحث یادگیری ماشینی به حساب می‌آید، انتقال یک ست دیتا شامل 2.3 ترابایتی شامل 100 هزار تصویر بر روی هارد دیسک‌ها چیزی حدود 15 ساعت و 10 دقیقه به طول انجامید، در حالی که همین کار بر روی درایو وضعیت جامد Micron 5210 ION تنها 1 ساعت و 52 دقیقه زمان برد که در مجموع به 12 ساعت صرفه جویی در زمان مورد نیاز برای انجام کارهای روزمره منتهی شد.

درایو وضعیت جامد مایکرون با ظرفیت حداکثر 7.68 ترابایتی عرضه شده و علاوه بر مقرون به صرفه بودن با فرم فاکتور استاندارد 2.5 اینچی ساتا نیز کاملا سازگاری دارد. به گفته مایکرون، درایو وضعیت جامد Micron 5210 ION با قیمت‌هایی که با هارد دیسک‌های 10 هزار دور قابل مقایسه هستند، عرضه می‌شود.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید