سخت‌افزار

احتمال عرضه محصولات Surface Laptop 2 و Surface Pro 6 بدون درگاه USB نوع C

احتمال عرضه محصولات Surface Laptop 2 و Surface Pro 6 بدون درگاه USB نوع C

کمپانی مایکروسافت بر طبق زمان‌بندی از پیش تعیین شده کنفرانس مطبوعاتی خود را در هفته آینده میزبانی می‌نماید که در طی آن قصد معرفی عمومی محصولات سرفیس (Surface) جدید خود از جمله سرفیس لپ‌تاپ 2 و سرفیس پرو 6 را دارد. گمانه‌زنی‌ها و شایعات فعلی حکایت از آن دارند که محصولات فوق همراه با درگاه یو‌اس‌بی نوع C، همانند بسیاری از دستگاه‌های مشابه خود به بازار عرضه می‌گردند، اما به نظر می‌رسد که این مهم از حقیقت برخوردار نبوده و انتظار می‌رود که دو محصول نامبرده از درگاه فوق در ساختار خود برخوردار نباشند.

رسانه WinFuture در جدیدترین گزارش خود اظهار داشته است که دو محصول اشاره شده از درگاه USB نوع C برخوردار نمی‌باشند. این بدان معنی است که کمپانی مایکروسافت همچنان به حفظ و استفاده از ترکیب پورت‌های DisplayPort و Surface به‌منظور فراهم آوردن رویه‌ای جهت اتصال دستگاه به نمایشگرهای خارجی و همچنین تأمین انرژی باتری مبادرت ورزیده است.

این خبر آن‌چنان هم تعجب‌آور محسوب نمی‌شود، زیرا رندرهای جدید منتشر شده از محصول سرفیس لپ‌تاپ 2 نیز هیچ‌گونه درگاه USB نوع C را نمایانگر نبوده‌اند، اما تصمیم کمپانی مایکروسافت در نوع خود کاربران را با غافلگیری بزرگی همراه کرده است، با توجه به اینکه هر دو محصول Surface Book 2 و Surface Go با پشتیبانی از درگاه مذکور مورد عرضه به بازار قرار گرفته‌اند.

محصولات Surface Laptop 2 و Surface Pro 6

گزارش منتشر شده علاوه بر توضیحات فوق، مشخصات فنی نسخه پایه محصول سرفیس لپ‌تاپ 2 را نیز به اطلاع رسانده است که بر طبق آن پشتیبانی از پردازنده مرکزی Core i5، هشت گیگابایت حافظه اصلی به همراه 128 گیگابایت حافظه جامد تائید شده است. این مهم در نوع خود بهبود قابل قبولی به شمار می‌رود، زیرا نسخه پیشین محصول تنها از چهار گیگابایت حافظه اصلی برخوردار بوده است. علاوه بر آن انتظار می‌رود که نسخه پایه دستگاه Surface Pro 6 نیز از چهار گیگابایت حافظه اصلی به همراه یک پردازنده مرکزی Core m3 برخوردار باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید