سخت‌افزار

سونی از فروشنده سوم شخص برای فروش پلی‌استیشن 4 هک شده شکایت می‌کند!

سونی از فروشنده سوم شخص برای فروش پلی‌استیشن 4 هک شده شکایت می‌کند!

اگر در زمان مقداری به عقب بازگشته و دوران نسخه اولیه و ثانویه کنسول محبوب پلی‌استیشن (PS1 و PS2) را به خاطر بیاوریم، دزدی بازی‌های رایانه‌ای و اشتراک آن‌ها، با توجه به طبیعت عرضه عناوین در قالب دیسک‌های نوری CD و DVD از گستردگی فراوانی برخوردار بوده و بسیار شایع به شمار می‌رفته است که خوشبختانه شدت این موضوع در نسل فعلی کنسول‌های بازی و با توجه به پیشرفته رویه‌های امنیتی مبتنی بر نرم‌افزار با کاهش چشمگیری همراه شده است، اما قیمت فعلی بازی‌های رایانه‌ای، کاربران بسیاری را به تهیه و خرید عناوین پایرت و کرکی وسوسه می‌کند.

بر همین اساس کمپانی سونی در تلاش به‌منظور جلوگیری از هک کنسول پلی‌استیشن 4 خود و از میدان برداشتن افراد حاضر در این حوزه بسیار فعال بوده و اخیراً شکایتی را نیز درباره این موضوع تنظیم ساخته است. بر طبق گزارش منتشره از جانب رسانه TorrentFreak، کمپانی سونی اخیراً از فروشنده سوم شخصی به نام Eric Scales برای فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 4 جیل‌بریک شده و حاوی بازی‌های دزدی در eBay شکایت کرده است. کمپانی سونی به‌منظور بررسی صحت این موضوع تعداد دو دستگاه کنسول را از وی خریداری کرده و پی برده است که این مهم درست بوده و کنسول پلی‌استیشن 4 حقیقتاً توسط شخص نامبرده هک شده است.

طرح دعوی دادگاه علاوه بر تنظیم شکایت در خصوص فروش کنسول‌های پلی‌استیشن 4 جیل‌بریک شده، آقای Eric Scales را متهم به اداره وب‌سایتی (که اکنون از فعالیت باز ایستاده است) برای ارائه خدمات به خریداران و دلسرد نمودن بازی‌بازان از تهیه و خرید بازی‌های رایانه‌ای نیز نموده است. هنوز مشخص نیست که کمپانی سونی درزمینهٔ دریافت غرامت قصد دارد تا چه مقدار پیش رود، اما با فرض پیروزی سونی در شکایت، این مهم می‌تواند به‌عنوان ضربه شست و اخطاری از جانب کمپانی سونی به دیگر فعالان در حوزه هک دستگاه‌های الکترونیکی و جیل‌بریک کنسول‌های بازی باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *