موبایل

گوشی سونی Xperia XA3 از نمایشگر بدون ناچ 21:9 بهره می‌برد

Xperia XA3

صفحه نمایش‌هایی با نسبت تصویر 18:9 که معمولا طول زیادی دارند از زمانی که کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تصمیم به استفاده از طراحی ناچ بالایی گرفتند به نوعی یک استاندارد محسوب می‌شود. برخی کمپانی‌ها اما این نسبت تصویر را کمی بیشتر کشیده‌تر نموده و نمایشگرهایی با نسبت 18.5:9 و 19:9 را ارائه دادند.

اما به نظر می‌رسد کمپانی سونی قصد دارد تمام نسبت‌های تصویر قبلی را کنار گذاشته و نمایشگری با نسبت کشیده‌تر 21:9 را در گوشی هوشمند Xperia XA3 خود مورد استفاده قرار دهد. براساس رندرهای مطبوعاتی که اخیرا از این گوشی هوشمند اندرویدی سونی در فضای اینترنتی منتشر شده نشان می‌دهند که این صفحه نمایش بدون ناچ به طور محسوسی نسبت به نمایشگرهای به کار رفته در مدل‌های قبلی کشیده‌تر است.

به علت نسبت تصویر کشیده 21:9 سونی قادر به استفاده از طراحی ناچ یا یک حفره نبوده و به همین دلیل از همان طراحی کلاسیک، که در آن دوربین در حاشیه بالایی گوشی قرار می‌گیرد استفاده کرده است.

مشخصات صفحه نمایش Xperia XA3 هنوز در هاله‌ای ابهام قرار دارد اما براساس گزارشی جدید این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.9 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1080 پیکسلی بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود پرچمدار جدید سونی از یک سیستم دوربین دوتایی مجهز به دوربین 23 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED دوتایی نیز برخوردار خواهد بود.

سونی در Xperia XA3 از یک پورت USB از نوع Type-C در قسمت انتهایی گوشی استفاده کرده که در این بخش دو خروجی بلندگو نیز قابل مشاهده است. همان‌ طور که در سایر گوشی‌های هوشمند سونی دیده‌ایم، حسگر اثرانگشت نیز در بخش کناری قرار دارد.

این گوشی هوشمند به یک پردازنده اسنپدراگون 660 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز مجهز است و وظیفه تامین انرژی این قطعات برعهده یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی قرار دارد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *