سخت‌افزار

پردازنده Core i9-9900KS در ماه اکتبر عرضه می‌شود

پردازنده Core i9-9900KS در ماه اکتبر عرضه می‌شود

کمپانی اینتل در نظر دارد تا در پاسخ به نسل سوم پردازنده‌های رایزن ای‌ام‌دی، پردازشگر جدید و تازه‌نفسی را تحت عنوان Core i9-9900KS طراحی و در ماه اکتبر سال جاری روانه بازار نماید. کمپانی اینتل همچنان به استراتژی پیشین خود در بازاریابی محصولات ادامه داده و تراشه فوق را با برچسب بهترین پردازنده قابل خرید درزمینهٔ گیمینگ و اجرای بازی‌های رایانه‌ای معرفی کرده است، اما مشخصات فنی قابل پشتیبانی توسط آن از قدرت مناسب جهت پشتیبانی نمودن ادعای فوق برخوردار می‌باشند.

پردازنده Core i9-9900KS از تعداد هشت هسته فیزیکی و شانزده رشته پردازشی برخوردار بوده و قادر است تا به فرکانس بوست 5.00 گیگاهرتز در سرتاسر هسته‌های فیزیکی خود دست پیدا کند. کمپانی اینتل از مشکلات اخیراً پیش آمده پیرامون ضعف برخی از پردازنده‌های رایزن 3000 در دستیابی به حداکثر فرکانس بوست به دلیل وجود مشکلاتی در بستر فریمور به نفع خود استفاده کرده و به دنبال جذب نمودن مخاطبان به سمت و سوی پردازشگرهای خود می‌باشد. این موضوع از عبارت “پنج گیگاهرتز یعنی پنج گیگاهرتز” در اسلایدهای منتشر شده در هنگام معرفی پردازنده قابل درک می‌باشد. پردازشگر مورد بحث بر پایه معماری ساخت ++14nm توسعه یافته و از طراحی مطابق با معماری کافی لیک ریفرش بهره می‌برد.

میزان انرژی مصرفی و قیمت نهایی پردازنده Core i9-9900KS همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و کمپانی اینتل سخنی را در مورد مشخصه‌های فوق به میان نیاورده است. انتظار می‌رود تا میزان انرژی مصرفی محصول مورد بحث در مقایسه با پردازنده Core i9-9900K بیشتر باشد، زیرا دسترسی به فرکانس بوست 5 گیگاهرتز در سرتاسر هشت هسته فیزیکی تابع دریافت توانی فراتر است. مشخصات فنی عمومی و امتیازهای کسب شده توسط پردازنده جدید و تازه‌نفس کمپانی اینتل به‌صورت کاملاً اختصاصی حوزه کاربردهای خانگی و سیستم‌های گیمینگ را هدف قرار داده‌اند. پردازشگر i9-9900KS در بسته‌بندی آکریلیک مشابه با پردازشگر i9-9900K، به همراه برند “Special Edition” در اختیار مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید