سخت‌افزار, نمایشگاه ها و رویدادها

کامپیوتکس 2019: خاص‌ترین کانسپت مادربرد جهان، ایسوس Prime Utopia معرفی شد

کامپیوتکس 2019: خاص‌ترین کانسپت مادربرد جهان، ایسوس Prime Utopia معرفی شد

ایسوس که به تازگی سی‌امین سالگرد تولید مادربرد خود را جشن گرفته در جریان رویدادی در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از خاص‌ترین کانسپت مادربرد جهان تحت عنوان Prime Utopia رونمایی کرد. این برد در واقع فقط کانسپت بوده و تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن منتشر نشده است.

به لطف طراحی منحصر به فرد این مادربرد مکان قرارگیری کارت‌های گرافیکی پرمصرف و قدرتمند را تغییر و حرارت محیطی پیرامون پردازنده و سایر اجزا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. همچنین در کانسپت جدید ایسوس از ایجاد اختلال در جریان هوای عبوری بر روی هیت‌سینک بزرگ اسلات M.2 توسط کارت گرافیک جلوگیری می‌شود تا SSD به خوبی خنک شده و عملکرد خوبی را به کاربر ارائه دهد.

از سال 2007 ایسوس به عنوان یکی از پیشتازان در بحث حمایت از خنک کننده‌های مبتنی بر مایع بود. کانسپت جدید Prime Utopia این شرکت نیز از فضا کافی برای به کارگیری واتربلاک‌های بزرگ برای خنک سازی هر چه بهتر VRM های غول‌پیکر طراحی شده در این مادربرد بهره می‌برد.

باتوجه به قسمت بندی شدن چیدمان در این مادربرد فضای کافی برای ارائه اسلات‌های توسعه بیشتر و بهره‌مندی از پهنای باند افزایش یافته در پردازنده و پلتفرم‌های جدید ایجاد شده است. علاوه بر امکان نصب کارت گرافیک در بخش پشتی Prime Utopia، چهار اسلات M.2 نیز در بخش جلویی مادربرد در نظر گرفته شده تا با چینش RAID درایوهای اس اس دی، کاربر با سرعت‌های بسیار بالا اطلاعات را مبادله کند.

به لطف سیستم نورپردازی Aura Sync ایسوس، قسمت‌های شفاف مادربرد به زیبایی می‌توانند جلوه‌های نوری را به نمایش بگذارند. علاوه بر این یک نمایشگر 7 اینچی اولد نیز بر روی مادربرد تعبیه شده تا به عنوان داشبورد تمامی تنظیمات را در اختیار کاربر قرار دهد. این نمایشگر قابل جداسازی از طریق کابل یا وای‌فای با مادربرد و سیستم ارتباط برقرار نموده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

ایسوس هدر فن جدیدی تحت عنوان Hydra Cortex را توسعه داده که به کاربر امکان نصب حداکثر چهار فن با تنها یک اتصال به مادربرد را می‌دهد. کاربر می‌تواند سرعت چرخش و تنظیمات مربوط به سیستم نورپردازی هر فن را به صورت مجزا کنترل نموده و بدین ترتیب مدیریت کابل به خوبی در مادربرد Prime Utopia قابل دستیابی خواهد بود.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید