لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌های MacBook Pro اپل با استفاده معمول هم منفجر می‌شوند!

لپ‌تاپ‌های MacBook Pro اپل با استفاده معمول هم منفجر می‌شوند!

معمولا در دنیای فناوری گزارشاتی را می‌بینیم که حاکی از منفجر شدن یا آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند می‌باشند، اما این موضوع در خصوص لپ‌تاپ‌ها کمتر به چشم می‌خورد. متاسفانه به نظر می‌رسد در هر زمینه‌ای یک اولین بار وجود داشته باشد! براساس گزارشاتی که به تازگی منتشر شده‌اند، ظاهرا حداقل یکی از لپ‌تاپ‌های MacBook Pro اپل دچار آتش‌سوزی و انفجار شده‌ است.

این موضوع را یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit تحت عنوان White Panda منتشر نموده و با مراجعه به صفحه شخصی وی می‌توان ویدیوی کوتاهی را از وضعیت فعلی این لپ‌تاپ مشاهده کرد. این کاربر در خصوص این حادثه توضیح می‌دهد:

دیروز عصر لپ‌تاپ MacBook Pro من هنگام استفاده معمول و شرایط کاملا عادی منفجر شد. لپ‌تاپ بر روی پای من قرار داشت و به شارژر وصل بود. ابتدا متوجه شدم کمی دود از دو طرف لپ‌تاپ‌ بلند می‌شود. بلافاصله لپ‌تاپ را بر روی زمین گذاشتم. لپ‌تاپ به طور محسوسی باد کرده بود و همزمان مقدار دود نیز بیشتر شده بود و در نهایت آتش گرفت. بوی بد و به نظر مضری که از لپ‌تاپ خارج شد فضای خانه را به طور کامل گرفته بود و باعث فعال شدن سیستم اطفای حریق شده بود.

لپ‌تاپ‌های MacBook Pro اپل با استفاده معمول هم منفجر می‌شوند!

هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث آتش گرفتن و انفجار این لپ‌تاپ MacBook Pro شده است. وی دستگاه را به نمایندگی خدمات پس از فروش اپل برد اما در ابتدا به وی اعلام کردند که لپ‌تاپ باید برای 24 ساعت در یک بخش مخصوص و مقاوم در برابر آتش نگهداری شود. وی سپس برای پیگیری با نمایندگی اپل تماس گرفت که مشخص شد اپل به زودی پاسخ مناسبی را به وی خواهد داد.

این اتفاق کاملا نادر بوده و عوامل مختلفی می‌توانند در بروز آن دخیل باشند؛ استفاده نامناسب، شارژرهای فرعی و بی‌کیفیت و یا معیوب بودن باتری از جمله این موارد هستند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید