موبایل

گوشی Nokia 9 PureView با پنج دوربین در عقب معرفی شد

Nokia 9 PureView

همان طور که می‌دانید در طول هفته‌های اخیر شاهد انتشار شایعات مختلفی در خصوص گوشی هوشمند جدید نوکیا یعنی Nokia 9 PureView بودیم. کمپانی HMD Global سرانجام این گوشی هوشمند را در آستانه برگزاری رویداد مهم کنگره جهانی موبایل 2019 به طور رسمی معرفی کند. این گوشی هوشمند از پنج دوربین در قسمت عقب برخوردار است که البته باتوجه به اینکه در سری محصولات PureView نوکیا عرضه خواهد شد چندان هم غافلگیرکننده نبود.

یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که این سیستم دوربین چندتایی نسبت به نمونه‌های استفاده شده در گوشی‌های هوشمند سامسونگ و یا ال‌جی ارائه می‌دهد این است که هر پنج دوربین از مشخصات یکسانی برخوردارند؛ در واقع Nokia 9 PureView از پنج دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لنزی با حداکثر بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. اما توجه داشته باشید که فقط دو عدد از این پنج لنز تصاویر را به صورت رنگی ثبت می‌کنند و سه تای دیگر سیاه و سفید یا مونوکروم هستند.

بنابراین وقتی دکمه شاتر دوربین را فشار می‌دهید پنج دوربین گوشی تصاویری با نوردهی متفاوت را به ثبت می‌رسانند که در ادامه با ترکیب شدن آنها، یک تصویر با جزییات به مراتب بالاتر ارائه خواهد شد. به گفته نوکیا باتوجه به صحنه‌ای که از آن عکاسی می‌شود، دوربین‌های Nokia 9 PureView تصاویری با نوردهی مختلف را به صورت خودکار ثبت می‌کنند تا بهترین نتیجه ممکن در نهایت به کاربر نمایش داده شود.

اما به غیر از سیستم دوربین نوآورانه و احتمالا کارآمد این گوشی هوشمند، سایر مشخصات آن در سطح پرچمداران 2019 نیست. Nokia 9 PureView از چیپست نسبتا قدیمی اسنپدراگون 845 کوالکام، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. نمایشگر 5.99 اینچی آن از نوع اولد و با وضوح 2K بوده و گوشی از استاندارد IP67 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کند. باتری 3320 میلی‌آمپرساعتی نیز وظیفه شارژدهی را برعهده خواهد داشت.

HMD Global این گوشی هوشمند را از ماه آینده با قیمت 700 دلاری در ایالات متحده عرضه خواهد کرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید